וול סטריט ננעלה בירידות: חשש להחרפת המיתון בעולם

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בירדות שערים על רקע חשש מהאטה בשוקי העולם. ניו יורק ממשיכה את המגמה השלילית שאירופה ובאסיה לאחר שהיום פורסמו נתונים המצביעים על ירידה בצמיחת הכלכלה ביפן. בתוך כך, המשקיעים ממשיכים לצפות להודעת הבנקים המרכזיים באירופה ובארה"ב על הרחבת הפעילות המוניטרית לתמרוץ השווקים. 

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בירידות. מדד הדאו ג'ונס יורד ב-0.3%, ה-S&P 500 נחלש ב-0.1% ומדד הנאסד"ק ננעל סביב רמות הפתיחה.

באסיה, נתונים מדאיגים לגבי צמיחת המשק היפני הביאו את בורסות היבשת לנעילה שלילית. נתונים רשמיים מעלים כי צמיחתה של יפן ברבעון השני של 2012 עלתה ב-0.3% בלבד והגיעה ל-1.4%, כמחצית מהתחזיות שעמדו על 2.7%. הקיטון מוסבר על רקע הצטמצמות הייצוא היפני בשל משבר החוב באירופה.

בנוסף, סימני ההאטה ממשיכים להגיע גם מסין: המכס הסיני דיווח על עלייה של 1% בלבד בייצוא ביולי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, וגם כאן מדובר באכזבה ביחס לציפיות. כלכלתה של סין צמחה ב-7.6% ברבעון השני, לעומת 8.1% צמיחה ברבעון הקודם. עקב כך, מדד הניקיי היפני ירד ב-0.1%, בורסת סיאול נחלשה ב-0.7%, בהובלת חברות הטכנולוגיה המציגות תחזיות רווח מקוצצות, ובראשן סמסונג. שנחאי ירדה ב-1.5%.

מניות חברות הסלולר הישראליות הדואליות, פרטנר וסלקום נסחרות היום על קרע הודעתה של חברת הוט מובייל על גיוס 250 אלף מנויים בתוך שלושה חודשים. בעקבות הפרסום היום רשמו המניות ירידות חדות בבורסה בתל אביב. בוול סטריט ירדה המניית פרטנר ב-0.9 % ומניית סלקום צנחה ב-3.3%.

מניית גוגל נסחרת על רקע הודעת החברה על פיטורי 20% מעובדי חטיבת הייצור של מוטורולה, אותה רכשה ענקית הטכנולוגיה. החברה הודיעה כי תפחית את כמות העובדים ל-4,000 בסך הכל. בין השאר, תקצץ גוגל שליש מ-94 המשרדים של יצרנית הסלולרים. ה"טיימס" מדווח כי שליש מהמשרות יקוצצו ממשרדי החברה בארה"ב. מניית החברה רשמה היום עלייה של 2.8% בוול סטריט. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן