וול סטריט ננעלה בירידות למרות פרסום נתוני מאקרו חיוביים

המסחר בוול סטריט ננעל היום בירידות שערים על אף פרסום מדד ה-ISM, מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני, שרשם קריאה של 58.7 נקודות. מדובר בקריאה גבוהה בהרבה מצפי האנליסטים שעמד על 56.6 וכן מהקריאה של החודש שעבר שעמדה של 56 נקודות. גם הזמנות המפעלים הפתיעו לטובה ורשמו עליה של 1.1% לעומת ירידה של 0.5% בחודש שעבר.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.8%, מדד ה-S&P נחלש ב-1% ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.7%.


צילום: רויטרס

"השיפור בצמיחה בארה"ב מעלה את הסבירות להעלאת ריבית החל מהמחצית השנייה של 2015 דבר שמוביל לעלייה בביקושים לדולר ולנכסים סולידיים שערכם נקוב בדולר אמריקני", כך מעריך היום אלעד סלומון מבית ההשקעות יוטרייד.

"המתאם ההפוך בין הדולר לשוק המניות האמריקני צפוי להישמר גם בשבוע הקרוב לאחר שמדד ה-500 S&P רשם ירידה של 2.7% שהיא הירידה החדה ביותר שרשם בשנתיים האחרונות. הדיפולט של ארגנטינה וחוסר היציבות שמפגינה המערכת הבנקאית באירופה עם הצורך לחילוץ של בנק השני בגודלו בפורטוגל מגבירים את חוסר הביטחון ותחושת הסיכון של המשקיעים במניות בעולם בכלל ובשוק האמריקני בפרט. בנוסף לכך, שוק העבודה בארה"ב ממשיך להציג חולשה עם עלייה בשיעור האבטלה ל-6.2%, 209 אלף המשרות שנוספו החודש קטן מהחודש הקודם ומתחזיות האנליסטים. הדבר מהווה חיזוק נוסף להערכה כי אנו נמצאים לקראת המשך של תיקון מהותי בוול סטריט בטווח הקרוב".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן