וול סטריט ננעלה בירידות על רקע המשך התקרבות המצוק הפיסקלי

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל הערב בירידות על רקע המשך חוסר הודאות לגבי פיתרון למצוק הפיסקלי, אשר הולך ומתקרב בצעדי ענק. יו"ר בית הנבחרים, ג'ון ביינר הרפובליקני, אמר הערב כי לא חלה עדיין התקדמות בין הצדדים – הדמוקרטים והרפובליקנים – מה שעלול להוביל למיתון במשק האמריקני, אשר ייכנס לתוקפו בתום השנה האזרחית.

מדד הדאו ג'ונס איבד 0.5% מערכו, מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.8%, ומדד ה-S&P500 רשם ירידה של 0.6%. 

נתוני הדרישות החדשות לדמי אבטלה עמדו בשבוע שהסתיים על קצב שנתי של 343אלף, לעומת 368 אלף בשבוע שלפניו. מדד המחירים ליצרן ירד בנובמבר ב-0.8% – בעוד צפי האנליסטים עמד על 0.5%. המכירות הקמעונאיות בנובמבר עלו ב-0.3% – גם כן נתונים נמוכים מהצפי, שעמד על עלייה של 0.5%. זאת לאחר ירידה של 0.3% באוקטובר.

בורסות אירופה ננעלו הערב גם הן בירידות שערים, כשבורסת לונדון נחלשה ב-0.3%, בורסת פריס איבדה 0.1% מערכה ובורסת פרנקפורט רשמה ירידה של 0.4%. באסיה ננעלו היום הבורסות במגמה מעורבת כשבורסת טוקיו התחזקה ב-1.7%, בורסת שנחאי נחלשה ב-1% ובורסת הונג קונג איבדה 0.3% מערכה.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, והעליות שנרשמו במהלך המסחר נמחקו כלא היו. זאת לאחר שיו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, הודיע על תוכניתו לשנת 2013 אשר תכלול רכישת אג"ח חדשה לטווח ארוך – בשווי 45 מיליארד דולר בכל חודש. זאת בנוסף להמשך תוכנית רכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף חודשי של 40 מיליארד דולר.

מניית טבע, שצללה אתמול לאחר שפרסמה את תוכניתה האסטרטגית ל-5 שנים הקרובות, המשיכה היום לאבד מערכה ונחלשה ב-1.6%. בבורסה באחד העם איבדה היום מניית החברה 3.1%.


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן