וול סטריט ננעלה בירידות: צמיחה מתונה בכלכלה האמריקאית

שוק הנדל"ן התחזק ומהווה את נקודת האור בכלכלה האמריקאית. "רוב המחוזות דיווחו על עלייה במכירות הבתים הקיימים בעוד המחירים נשארו יציבים", כך על פי ספר הבז' של הבנק הפדרלי שפורסם היום.

הדוח שמפורסם 8 פעמים בשנה, בוחן את מצב הכלכלה ב-12 מחוזות ומעיד על הסביבה הכלכלית של כל מחוז. הדוח הראה כי 10 מחוזות דיווחו על צמיחה כלכלית מתונה בחודשים אוגוסט-ספטמבר, כאשר ניו-יורק וקנזס דיווחו על העדר צמיחה או האטה כלכלית. בדו"ח הקודם שפורסם באוגוסט דיווח על הבנק על צמיחה צנועה ב-9 מהמחוזות.

על פי הספר כלכלת ארה"ב צמחה מעט בענפים מסוימים ובאחרים נותרה עומדת במקום. צמיחה בקצב מתון נרשמה בשוק הדיור הודות לנתונים טובים על מכירות הבתים הקיימים אך מנגד שוק העבודה, על אף דו"ח התעסוקה האחרון שהראה על ירידה בשיעור האבטלה, עדיין לא התאושש. כמו כן הוצאות הצרכנים נשארו ללא שינוי דבר המעיד על הצריכה הפרטית וגם ענף הרכב לא רשם שיפור מיוחד מאז הדו"ח האחרון אך לעומת שנה שעברה מצבו השתפר. 

ענף הייצור והתעשייה הצביע על מגמות מעורבות, כאשר מחצית מהמחוזות דיווחו על שיפור מסויים מאז הדוח הקודם.

עונות הדוחות החלה:

בתוך כך המסחר בוול סטריט נחתם בירידות. המדדים המובילים בוול סטריט רושמים כעת ירידות שערים. מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.9% וננעל על 13,344.97, מדד ה-S&P 500 יורד ב-0.6% ונסחר ברמה של 1,432.56, ואילו הנאסד"ק יורד ב-0.4% ונעמד על 3,051.78.

בנוסף הגיבו המשקיעים על פרסום הדוח החצי שנתי של קרן המטבע שפורסם מוקדם יותר היום. על פי הדוח נראה כי חוסנה של כלכלת העולם נמצא במצב רגיש במיוחד כאשר לטענת הקרן האיום המרכזי על הכלכלה הגלובלית הוא הטיפול הלקוי במשבר החוב באירופה. כלכלני הקרן מתחו ביקורת על התמודדות מנהיגי האיחוד האירופי עם המשבר וקראו להם להדק באופן דחוף את הקשרים המוניטריים בגוש היורו. 

אלקואה, יצרנית האלומיניום הגדולה בארה"ב היא הראשונה שפרסמה את דוחות הרבעון השלישי כאשר דיווחה אמש לאחר סגירת המסחר בוול סטריט על מעבר להפסד של 143 מיליון דולר, או 13 סנט למניה. היום נפלה המנייה ב-4.6%.

מניית אפל המשיכה לרכז עניין גם היום על רקע היחלשותה בימים האחרונים. לאחר שהגיעה המנייה לשיא של 700 דולר, היא כבר ירדה ל-635.85 והיום רשמה עליה קלה של 0.7%.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן