וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת; דוחות אפל מכבידים על הנאסד"ק

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כאשר הדוחות המאכזבים של אפל הכבידו קשות על הסקטור הטכנולוגי, בשעה שדוחות מעולים של יצרנית הציוד המכני קטרפילר, שעלתה 1.2%, העניקו דחיפה לשוק. החששות ממשבר החוב האירופי המשיכו להשפיע גם הם על המסחר, יממה לאחר שתחזית דירוג האשראי של גרמניה הורדה על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס.

מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.5%, מדד S&P 500 סגר את המסחר ללא שינוי, ומדד הנאסד"ק נחלש ב-0.3%.

לפני פתיחת המסחר פרסמה קטרפילר את דוחותיה, וניפצה את התחזיות. החברה הציגה דוחות שיא, עם זינוק של 67% ברווח ל-1.6 מיליארד דולר, או 2.54 דולרים למניה. במקביל לפרסום הדוחות, העלתה החברה גם את תחזית ההכנסות השנתיות שלה ב-10 סנט, ל-9.6 דולרים למניה.

הדוחות הגיעו בזמן טוב עבור השווקים, לאחר שאתמול אכזבה אפל את השוק בפעם השנייה ברציפות, כשרשמה דוחות חלשים מהמצופה. לפי התחזיות, התרחיש הגרוע ביותר היה רווח של 9.18 דולר למניה ואילו בתרחיש הטוב ביותר דובר על רווח של 12.53 דולר למניה. על פי הדיווח של אפל, רווחיה לרבעון השני של השנה הסתכמו ב-34 מיליארד דולר, שהם 7.65 דולר למניה.

גם השווקים באירופה רשמו היום עליות זהירות, לאחר שאחד מקובעי המדיניות בבנק האירופי המרכזי, אוולד נובוטני, אמר כי ייתכן שיש לנקוט במספר צעדים לחיזוק קרן החילוץ האירופית החדשה. נובוטני אמר כי יש מספר נימוקים בעד מתן רישיון בנקאות לקרן היציבות האירופית, מה שיאפשר לה ללוות סכום בלתי מוגבל מהבנק המרכזי.  היורוסטוק 50 עלה ב-0.35% ופריז רשמה עלייה של 0.25%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן