וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת: מניית פייסבוק זינקה ב-8.1%

שאלת הצוק הפיסקלי כמו גם חזרת סוגיית משבר החוב של יוון העיבו על המסחר והמדדים המובילים בוול סטריט ננעלו במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס שוב מתחת ל-13 אלף נקודות.

מדד ה-S&P 500 ירד ב-0.2%, מדד הנאסד"ק התחזק 0.3% ואילו מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.4%.

המשקיעים ממתינים לכל התפתחות בנושא הצוק הפיסקלי. כרגע מתנהלות שיחות בין מנהיגי המפלגות הדמוקרטית והרפובליקאית בקונגרס בארה"ב, שמטרתן לגבש הסכמה שתמנע את הליכתה של הכלכלה הגדולה בעולם אל התהום התקציבית שתכלול העלאות מסים וקיצוצים תקציביים שייכנסו לתוקף באופן אוטומטי החל מ-2013. מלבד התבטאות אחת של אובמה על התקדמות במו"מ, במהלך ה-10 ימים האחרונים לא נרשמו צעדים מיוחדים לפתרון הסוגייה.

מחכים להתפתחות בנושא הצוק הפיסקלי – גבעת הקפיטול | צילום: רויטרס

וביבשת אחרת – בבריסל – נפגשים שרי האוצר של מדינות גוש היורו בפעם השלישית החודש, בניסיון להגיע להסכם על אופן הסיוע ליוון. לאחר שיוון העבירה את השינויים שנדרשו ממנה התחייב גוש היורו להעניק לה כ-31.5 מיליארד יורו כחלק מקרן הסיוע שעומדת על 130 מיליארד יורו. בפגישות הקודמות נרשמו אי מחלוקות בין שרי האוצר בעיקר סביב ההחלטה להעניק ליוון ארכה של שנתיים בכדי שזו תנסה לעמוד ביעדי צמצום הגרעון.

לאחר סוף שבוע רווי קניות בו הוציאו הצרכנים האמריקנים כ-11.2 מיליארד דולר, חוגגת היום ארצות הברית את ה"סייבר מאנדיי" – יום הקניות האינטרנטי. ההערכות הן כי הקניות המקוונות ימשיכו לצמוח וישיגו נתח מכירות אף גדול יותר משנה שעברה שהגיע ל1.2 מיליארד דולר.

בית ההשקעות הספרדי ברנסטיין העלה את המלצתו על הרשתות החברתיות בכלל ועל מניית פייסבוק בכלל והביא לנסיקה של מניית החברה במסחר היום כשהמנייה מזנקת ב-8.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן