וול סטריט ננעלה בעליות בעקבות הבטחות הבנק המרכזי האירופי

יום המסחר בבורסות וול סטריט ננעל במגמה חיובית על רקע העליות באירופה בעקבות הודעתו של נשיא הבנק המרכזי באיחוד, מריו דראגי שעודד את המשקיעים. בנוסף גם נתוני מאקרו חיוביים משכו את המדדים המובילים בניו יורק למעלה.

מדד הדאו ג'ונס רשם עליה של 1.67%, ה-S&P 500  התחזק ב1.65% והנאסד"ק הוסיף לערכו 1.4%

"במסגרת המנדט שניתן לבנק האירופי המרכזי, אנו מוכנים לעשות כל מה שנידרש על מנת לשמור על היורו – ותאמינו לי זה מספיק", כך אמר היום נשיא הבנק, מריו דראגי. זוהי ההערה הנועזת ביותר שהציע דראגי לשווקים האירופים עד כה.

בכנס השקעות בלונדון, רמז דראגי על הרחבת פעילות הבנק במסגרת ההתמודדות עם משבר החוב אליו נקלע גוש היורו, אך לא פירט מה יהיו צעדים אלה. ההנחות של האנליסטים מדברות על כך שהבנק האירופי המרכזי מתכונן לרכישת אג"ח ספרדיות ואיטלקיות על מנת להקל את על הכלכלות הקורסות של שתי המדינות.

דבריו של דראגי הקפיצו את המדדים המובילים בבורסות אירופה והפיחו אופטימיות במשקיעים המודאגים. בשעה זו מזנקת בורסת פריז ב-3.2%, פרנקפורט עולה ב-1.7% ולונדון מתחזקת ב-1.3%.

בנוסף, המשקיעים יגיבו היום גם על נתוני אבטלה מעודדים שפורסמו בארה"ב, לפיהם נרשמו השבוע רק 353 דרישות האבטלה ראשוניות, לעומת תחזיות שציפו לתוספת של 385 נדרישות.

חברת פייסבוק דיווחה הערב לראשונה על התוצאות הרבעוניות שלה. על פי הדוח, רשמה הרשת החברתית הגדולה בעולם הכנסות של 1.18 מיליארד דולר, לעומת תחזית של 1.15 מילירד. בשורת הרווח החברה רשמה רווח נקי של 295 מיליון דולר, שהם 0.12 דולר למניה. על פי הדיווח מדובר בעליה של 32% מרווחי החברה ברבעון המקביל אשתקד. בסיום המסחר איבדה מניית פייסבוק כ-8% מערכה על רקע סנטימנט שלילי שנבע מדיווח על הפסדים של שותפתה, יצרנית המשחקים זינגה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן