וול סטריט ננעלה בעליות: ברננקי החזיר את התקווה למשקיעים

שבוע המסחר בבורסות וול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע נאומו של נגיד הבנק הפדרלי הערב בג'קסון הול, שהתחייב להרחבת הפעילות המוניטרית של המוסד בהתאם לצורכי השוק. דבריו של בן ברננקי הפיחו תקווה בקרב המשקיעים שמצפים להתערבות הבנקים הגדולים במטורה לעצור את ההאטה בשווקים.

המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים. מדד הדוא ג'ונס רשם עלייה של 0.7%, ה-S&P 500 התחזק ב-0.5% והנאסד"ק הוסיף 0.6% לערכו.

למרות ציפיית המשקיעים להכרזה על הרחבה כמותית שלישית מצד ברננקי, הבטחתו כי הבנק הפדרלי יפעל במידת הצורך הרגיעה ככל הנראה במקצת את החשש מפני החרפת המיתון בארה"ב. בנאומו הערב אמר ברננקי כי "חשוב מאוד לקדם התאוששות במשק, בעיקר בשוק העבודה". עוד הוסיף ברננקי, "בהתחשב במוגבלויות של מדיניותו, הבנק הפדרלי ינקוט בכל הצעדים הדרושים לספק גיבוי להתחזקות המשק בתקופה קשה זו, בייחוד בשוק העבודה ובאיזון המחירים במשק".

ברננקי הדגיש כי הוא מודע לכך שהרחבה כמותית של רכישות האג"ח הממשלתיות על ידי הבנק בעבר אמנם עזרה להרמת המשק ושיפרה את המצב בשוק העבודה אך עם זאת, אמר כי קיימים סיכונים רבים בהפעלת הרחבה נוספת במצב של המשק כיום.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן