וול סטריט ננעלה בעליות; גוגל נחתכת, פייסבוק ואפל מתחזקות

המסחר בוול סטריט ננעל היום בעליות, כאשר עיני המשקיעים נשואות אל עבר האיחוד האירופי, תכנית החילוץ של אירופה לכלכלה הספרדית וכן הבחירות הצפויות ביוון ביום ראשון הקרוב, אשר עשויות לסמן את דרכה של המדינה אל מחוץ לגוש היורו. גם מניות הטכנולוגיה עמדו היום במרכז המסחר, יממה לאחר שאפל הציגה שלל חידושים בכנס המפתחים בסן פרנסיסקו. 

מדד דאו ג'ונס רשם עלייה של 1.31%, מדד S&P 500 עולה ב-1.16%, ומדד הנאסד"ק ב-1.19%.

במרכז המסחר, כאמור, עמדו היום בין השאר מניות חברות הטכנולוגיה, ובעיקר אפל וגוגל. אפל השיקה אתמול בכנס המפתחים שלה מספר חידושים, אשר אחד העיקריים שבהם הוא מערכת המפות וההדמיה התלת מימדית שבנתה החברה. זו אמורה להחליף את מערכת המפות המובנית של גוגל, ששימשה עד היום את משתמשי האייפון והאייפד. מדובר במכה עבור גוגל, אשר מחצית מהתעבורה בשירות המפות שלה מגיעה ממשתמשי האייפון והאייפד. מניית אפל רושמת היום גידול של 0.87%, מניית פייסבוק עולה ב- 1.46%, ואילו גוגל מתכווצת ב-0.60%. זאת, לאחר אתמול צנחו מרבית מניות הטכנולוגיה, ובהתאם איבדו הבעלים המיליארדרים של המניות סכומי כסף גבוהים במיוחד. ביל גייטס, למשל, איבד רק אתמול 378 מיליון דולר (על הנייר), כאשר מייסדי גוגל סרגיי ברין ולארי פייג' הפסידו יחד 617 מיליון דולר. 

באירופה, מרבית הבורסות סגרו את יום המסחר בעליות: לונדון עלתה ב-0.76%, פרנקפורט ב- 0.33% ופריז ב- 0.14%. עם זאת החדשות מכיוון מדינות דרום היבשת לא אופטימיות עדיין. התשואות על אג"ח ספרדיות ואיטלקיות ל-6 ו-10 שנים מטפסות שוב לכיוון רף ה-7% המדאיג. לצד הניחושים מי תהא המדינה הבאה הזוכה לחילוץ מטעם האיחוד – איטליה או קפריסין – נודע כי איטליה מתכננת הנפקת אג"ח בהיקף 9.5 מיליארד יורו כבר השבוע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן