וול סטריט ננעלה בעליות חדות בעקבות פתרון משבר הצוק הפיסקלי

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות חדות על רקע חתימת הסכם התקציב בין הדמוקרטים לרפובליקנים, אשר נועד למנוע נפילה של הכלכלה החזקה בעולם מהמצוק הפיסקלי. 257 מחברי הקונגרס הצביעו הלילה בעד ההסכם, מול 167 מתנגדים. זאת לאחר שמוקדם יותר אתמול אישר כבר הסנאט את ההסכם ברוב גדול. 

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 2.3%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 2.5% והנאסד"ק זינק ב-3.1%. 

באסיה ננעלו היום הבורסות בעליות שערים חדות לאחר לאחר שחזרו לפעילות בתום חופשת ראש השנה האזרחית. המדדים המובילים ביבשת רשמו שיא של 5 חודשים: מדד ההנג סנג טיפס ב-2.9%, הניקיי הוסיף 0.75 לערכו ובורסת שנחאי זינקה ב-1.6%.

באירופה ננעל המסחר בעליות שערים חדות: בורסת לונדון התחזקה ב-2.2%, בורסת פריס הוסיפה 2.5% לערכה ובורסת פרנקפורט רשמה עלייה של 2.2%.

צילום: IngImages A.S.A.P

מבחינת נתוני מאקרו, היום התפרסם מדד ה-ISM, אשר סוקר 400 חברות יצרניות בכלכלה האמריקנית ומעניק למשקיעים אינדיקציה על היקפי היצור בכלכלה הגדולה בעולם. נתוני חודש דצמבר הפתיעו לטובה כשהמדד עמד על 50.7%, בעוד צפי האנליסטים עמד על 50.2%, ולעומת 49.5% בחודש נובמבר.

כמו כן התפרסמו נתוני הוצאות הבנייה לחודש נובמבר, אשר הראו ירידה של 0.3%. צפי האנליסטים עמד על עלייה של 0.6% בנובמבר, לעומת עלייה של 1.4% באוקטובר.

מניית אפל התחזקה ב-3.2% לאחר שאחה"צ פורסם כי היא עשויה לרכוש את אפליקציית הניווט הישראלית Waze בקרוב לחצי מיליארד דולר. מניית פייסבוק התחזקה ב-5.2%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן