וול סטריט ננעלה בעליות: טבע איבדה 2% מערכה

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים על רקע המגמה החיובית שמאפיינת את שווקי העולם. עם זאת, היום פורסמו נתוני מאקרו מדאיגים המראים על המשך ההאטה במשק האמריקאי, זאת בשל ירידה משמעותית בהיקף הייצוא ועלייה בגירעון במאזן הסחר. 

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 0.6%, ה-S&P 500 התחזק ב-0.7% ומדד הנאסד"ק הוסיף לערכו 1.2%. 

צילום: ingimage/ASAP

היום פורסם כי היקף הייצוא צנח בחודש אוקטובר ב-3.6% והסתכם ב-42.6 מיליארד דולר. מדובר בירידה בשיעור הגבוה ביותר שנרשם מזה 4 שנים. דוח של משרד המסחר האמריקאי מראה גם כי הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב גדל בחודש אוקטובר ב-4.9% ועמד על 180 מיליארד דולר. 

היום נפתח הכינוס החודשי של הנהלת הבנק הפדרלי אשר במהלכו צפוי נגיד הבנק בן ברננקי להודיע על סבב נוסף של רכישות אג"ח בהיקף של 45 מיליארד דולר, כך על פי ההערכות האנליסטים. המהלך החדש צפוי לצאת לפועל בתחילת 2013. להערכת אנליסטים רכישת האג"ח תמשך באותו קצב כפי שבוצעה עד היום המטרה לשמור על הסטטוס קוו בשוק. החלטת הבנק מחזקת את ההערכה כי הוא יבצע רכישת אג"ח כוללת בהיקף של 85 מיליארד דולר וימשיך לשמור על הריבית בארה"ב ברמה אפסית עד 2015.

חברת טבע הציגה היום את האסטרטגיה שלה לשנים 2013-2017. במסגרת יום המשקיעים שנערך בניו יורק הודיע מנכ"ל טבע ג'רמי לוין כי החברה עומדת בפני רה ארגון מסיבי הכולל התייעלות הייצור, הורדת עלויות, צמצום מוצרים והגדלת הפעילות הגלובלית. לדברי לוין בכוונת החברה לחסוך 1.5-2 מיליארד דולר תוך שלוש שנים. לאחר הצגת האסטרטגיה איבדה מניית החברה 2% מערכה. 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן