וול סטריט ננעלה בעליות לאחר הצהרת הפד

המסחר בבורסה בוול סטריט ננעל במגמה חיובית על רקע הודעת סיכום ישיבת הפד הערב, משאל העם על עצמאות סקוטלנד מחר ומדד המחירים לצרכן בארה"ב שפורסם מוקדם יותר.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.1%, מדד ה-S&P עלה ב-0.1% ומדד הנאסד"ק התחזק ב-0.2%.


צילום: רויטרס

הערב הודיע הפד על צמצום נוסף של תוכנית רכישת האג"ח ב-10 מיליארד דולר, כפי שעה בחודשים הקודמים. כמו כן הותיר הבנק את הריבית על רמתה האפסית וחזר על הערכתו כי עד סוף 2015 היא תגיע לרמה של 1.375%. מוקדם יותר היום, פורסמו נתוני מדד המחירים לצרכן בארה"ב אשר הפתיע וירד בפעם הראשונה מז 16 חודשים ב-0.2%.

מוקד נוסף למתח בשווקים הוא משאל העם שיערך מחר בסקוטלנד ויקבע האם האיחוד בן יותר מ-300 השנים בין אנגליה וסקוטלנד יגיע אל סופו. כרגע נראה כי קיים שיוויון בין המחנה הדוגל בהיפרדות וזה הדוגל בהמשך האיחוד, אך אם סקוטלנד אכן תחליט ללכת בדרך עצמאית, יהיו לכך השלכות מרחיקות לכת הן על בריטניה, הן על סקוטלנד והן על אירופה כולה: סקוטלנד תאלץ לוותר על המטבע הבריטי, ועל החברות באיחוד האירופי, בעוד בריטניה תאבד נתח משטחה ואוכלוסייתה. המהלך כבר מעורר תסיסה רבה בקרב קבוצות בדלניות נוספות באירופה, דוגמת הקטלונים בספרד, ועשוי להוביל לאפקט דומינו של שיערער את היבשת כולה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן