וול סטריט ננעלה בעליות; מניית פייסבוק שבה להתחזק

בורסות וול סטריט ננעלו היום בעליות שערים על רקע שני דוחות עיקריים שפורסמו לגבי שוק התעסוקה בארה"ב, ההתפתחויות באירופה וההמתנה לדו"ח התעסוקה המרכזי שיפורסם מחר וירכז את עיקר תשומת לבם של המשקיעים.

מדד דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.6%, מדד S&P 500 התחזק ב-0.7% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.4% לערכו.

אופטימיות זהירה נרשמה לאחר שמשרד העבודה האמריקאי דיווח היום כי מספר תביעות האבטלה הראשונות עלה ב-4,000 ל-367 אלף בשבוע שהסתיים ב-29 בספטמבר, נתון נמוך מעט מהצפוי. עוד לפני דו"ח זה פרסמה חברת צ'לנג'ר, גריי וכריסמס נתונים לפיהם בתי עסק אמריקאים הודיעו על כוונתם לקצץ ב-33,816 משרות, ירידה של 71% ביחס לשנה שעברה. הדוחות מהווים אינדיקטורים מסוימים לדו"ח החשוב באמת – דו"ח התעסוקה החודשי, שיפורסם ביום שישי.

צילום: רויטרס

במוקד המסחר בוול סטריט עמדה מניית פייסבוק, שהתחזקה ב-0.5% על רקע הודעתה של הרשת החברתית על כך שהגיעה למיליארד משתמשים פעילים. החברה הודיעה כי ברשותה כיום 1.13 מיליארד פרופלים פעילים. כדי להבין את הכוח העצום של הרשת החברתית פרסמה החברה כמה נתונים על פעילות המשתמשים, וציינה כי אלה משתפים ברשת מעל ל-219 מיליארד תמונות.

באירופה הותיר היום נגיד הבנק המרכזי מריו דראגי את הריבית על 0.75%, ואמר כי אין כוונה להורידה. דראגי הודיע כי יקיים את הבטחותיו לרכישת אג"ח ספרדיות מיד לאחר שממשלת המדינה תגיש בקשה רשמית לחילוץ בינלאומי. לדבריו, "רכישת האג"ח של הכלכלות החלשות בגוש היורו תאפשר לבנק להתמודד עם אתגרים המסכנים את יציבות המטבע המשותף". 

עוד אמר דראגי כי תוכנית רכישת האג"ח ותוכניות החילוץ לכלכלות הקורסות בגוש היורו תופעלנה רק כל עוד יעמדו המדינות הנזקקות בכל התנאים שהוצבו להן מראש. הבורסות ביבשת הישנה ננעלו במגמה מעורבת כאשר בורסת לונדון נסחרה מעט מעל רמת הפתיחה, בורסת פריס נחלשה ב-0.1% ובורסת פרנקפורט איבדה 0.2% מערכה.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן