וול סטריט ננעלה בעליות; מניית HP צנחה ב-13%

המסחר בבורסה בוול סטריט ננעל היום במגמה חיובית מתונה. הנאסד"ק התחזק ב-0.5%, מדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.4% ומדד הדאו ג'ונס נסחר סביב רמת הפתיחה. 

האופטימיות זהירה נרשמה על רקע נתוני ה-ADP, סקר הבודק את מספר המשרות שנוספו בחודש ספטמבר לסקטור הפרטי בלבד. בעוד צפי האנליסטים עמד על כ-140 אלף משרות חדשות, נוספו בחודש ספטמבר בארה"ב כ-162 אלף עובדים לסקטור הפרטי.

למרות זאת, מדובר בירידה מחודש אוגוסט בו נרשמו כ-180 אלף משרות חדשות. דו"ח התעסוקה הכולל ונתוני שיעור האבטלה יפורסמו ביום שישי, ועסוי לקבוע לאן פניו של השוק.

מניית HP רשמה שפל של 9 שנים, כשצנחה ב-13%. זאת לאחר שהמנכ"ל, מג וויטמן, אמרה היום בפגישה עם אנליסטים כי בשנת 2013 עלולים הרווחים להמשיך ולרדת, "אולם בצורה מתונה יותר מב-2012", כדבריה. "השנה הפיסקאלית הקרובה תהיה שנה של תיקון ובנייה מחדש", הוסיפה וסימנה את 2015 כשנה בה תזנק החברה בחזרה כלפי מעלה.

באירופה נרשמה היום מגמה מעורבת, כשמצב הכלכלה הספרדית ממשיך להעסיק את המשקיעים. בורסת לונדון רשמה עלייה של 0.3%, בורסת פרנקפורט התחזקה ב-0.2% ובורסת פריז איבדה 0.2% מערכה.

ממשלת ספרד מסרבת עדיין להגיש בקשת חילוץ רשמית למנגנון היציבות, והסוחרים ימשיכו לקוות כי אחת כזו תוגש בקרוב. אתמול העריכה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס כי הבנקים בספרד עשויים להיתקל בחובות כבדים יותר מהאומדן שנתנה הממשלה בשבוע שעבר. גם יוון נשארת במוקד העניינים, כשמנהיגיה מנסים להעביר רפורמות אשר יעזרו למדינה לעמוד בתנאי חבילת החילוץ.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן