וול סטריט ננעלה בעליות על רקע הודעת הפד מאתמול; כלכלת ארה"ב צמחה ב-3.2% ברבעון הרביעי

המסחר בוול סטירט ננעל בעליות שערים על רקע החלטת הפד על צמצום נוסף של 10 מיליארד דולר בתוכנית הרכישות במסגרת ההרחבה הכמותית, וכן על רקע פרסום נתוני התמ"ג בארה"ב ברבעון האחרון.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.7%, מדד ה-S&P עלה ב-1.1% ומדד הנסדא"ק התחזק ב-1.8%.

פייסבוק שדווחה אתמול על רווח נקי של 523 מיליון דולר ברבעון הרביעי לעומת 64 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, זינקה ב-14%. הכנסות החברה עלו ב-2.59 מיליארד דולר, לעומת 1.59 מיליון ברבעון הרביעי של 2012.

לפני פתיחת המסחר פורסם כי כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון האחרון של 2013 בקצב שנתי של 3.2%, בהתאם לתחזיות. בשנת 2013 כולה עמד קצב הצמיחה על 1.9%, לעומת 2.8% ב-2012. עוד פורסם כי הייצוא זינק בכ-11%, היבוא עלה ב-0.9% והוצאות הצרכנים קפצו ב-3.3%. כמו כן גדלה ההשקעה בסקטור העסקי בכ-7%, לאחר עליה קלה בלבד ברבעון השלישי.

צילום: רויטרס

בהצהרת הריבית האחרונה שלו כנגיד הבנק הפדרלי, הודיע ביום רביעי בן ברננקי על המשך צמצום ההרחבה הכמותית ל-65 מיליארד דולר בחודש. זאת לאחר שבחודש שעבר החליט הבנק על צמצום דומה מ-85 מיליארד ל-75 מיליארד דולר.

בימים האחרונים היו ספקות האם הבנק אכן יבצע את המנה הבאה בצמצום, וזאת על רקע המפולות בשווקים המתעוררים, ואולם נראה שמה שמנחה את הבנק הפדרלי הינו המצב הכלכלי בארצות הברית ולא השפעת מדיניותו על שווקים אחרים בעולם" אמרו הבוקר במחלקת המחקר של FXCM ישראל. "אלא אם כן נראה משבר בקנה מידה גדול יותר, הבנק ימשיך לבצע מדי חודש צמצום, ואולי אף יגדיל את המנות ל-15 מיליארד. התהליך הזה אמור להמשיך ולהחליש את המטבעות של השווקים המתעוררים, וזאת בעקבות הבריחה של הון זר מהשווקים המתעוררים חזרה לשווקים המפותחים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן