וול סטריט ננעלה בעליות על רקע המשך המגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים

שבוע המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בעליות על רקע פגישתם של הנשיא ברק אובמה ויו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ג'ון ביינר, אשר נסכה אופטימיות ברקב המשקיעים.

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.8% לערכו, מדד S&P 500 התחזק ב-1.2% ומדד הנאסד"ק רשם עלייה של 1.3%%.

באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת, כשבורסת שנחאי התחזקה ב-0.4%, בורסת טוקיו הוסיפה 0.9% לערכה ובורסת הונג קונג איבדה 0.4% מערכה. בורסות אירופה ננעלו בירידות קלות כשבורסת לונדון רושמת ירידה של 0.3%, בורסת פרנקפורט נסחרת סביב רמות הפתיחה ובורסת פריס מאבדת 0.1% מערכה.

צילום: רויטרס

מדד הייצור בניו יורק ("מדד האמפייר סטייט") ירד בחודש דצמבר עד רמה של 8.1- נקודות. זאת לעומת רמה של 5.2- נקודות בחודש נובמבר. צפי האנליסטים עמד על ירידה של 0.7% בלבד. זהו החודש החמישי ברציפות בו המדד הינו שלילי, מה שמצביע על ירידה בפעילות הייצור במדינה.

מניית אפל ריכזה עניין לאחר שהודיעה ביום ראשון בלילה כי בסיומו של סוף השבוע הראשון שבו נמכר האייפון החדש בסין כי היא מכרה למעלה מ-2 מיליון מכשירים. החברה ציינה כי מכשיר הטלפון יימכר ביותר מ-100 חברות עד סוף החודש, במה שמכונה "השקת האייפון המהירה ביותר אי פעם". 

בתוך כך, בהחלטה שאמורה כנראה להפעיל לחץ נוסף על מניות החברה, חתך הבוקר האנליסט של סיטיגרופ, גלן יאנג, את תחזיותיו למנייה ל-"החזק" מ-"קניה", עם יעד חדש של 575 דולר לעומת 675 דולר לפני כן.

האנליסט מציין שהוא ועמיתיו חזרו לאחרונה מפגישות עם גורמים בשרשרת הייצור והאספקה של החברה באסיה. "אמנם בתחילת השבוע, הייתי אופטימי באשר לפעילותיה של שרשרת האספקה של אפל, אך בסוף השבוע הגיחו מספר קיצוצים מצד הספקים של החברה", אמר יאנג והוסיף כי דברים אלה מעלים שאלות באשר ליכולתו של האייפון 5 לעמוד בקצב הביקוש ולהיות משווק כראוי. מניית החברה רשמה היום עלייה של 1.8%.

מניית טבע, אשר ריכזה היום את תשומת הלב בבורסה בתל אביב, הודיעה הבוקר על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הנדוק, למיזם משותף שיאפשר חדירה של טבע לשוק התרופות בדרום קוריאה, שוק שמוערך ב-14 מיליארד דולר בשנה. בעוד שבבורסה באחד העם נחלשה מניית החברה ב-0.6% במחזור גדול, היא התחזקה בבורסות וול סטריט ב-0.75%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן