וול סטריט ננעלה בעליות על רקע פגישת אובמה עם ראשי הקונגרס

יום המסחר האחרון של השבוע בבורסות וול סטריטננעל בעליות על רקע שיחותיו של הנשיא ברק אובמה עם ראשי הקונגרס בניסיונות להגיע להסדר שימנע את כניסתו האוטומטית לתוקף בתחילת 2013 של הצוק הפיסקלי. 

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.4%, ונחלש בסיכום שבועי ב-1.8%. מדד הנאסד"ק הוסיף 0.7% לערכו ונחלש גם הוא בסיכום השבועי ב-1.8%. מדד ה-S&P 500 רשם עלייה של 0.6% ובסיכום השבועי איבד 1.5% מערכו. 

אתמול ננעלו בורסות וול סטריט בירידות על רקע העלייה במספר תביעות העבודה הראשוניות בארה"ב והחשש מהצוק הפיסקלי, המשבר הכלכלי באירופה, חילופי השלטון בסין וההתלקחות האפשרית במזרחי התיכון. מדד הנאסד"ק נחלש ב-0.3%, מדד הדאו ג'ונס איבד 0.2% מערכו ומדד ה-S&P 500 נסחר סביב רמות הפתיחה.

"צריך יהיה לראות באיזה כיוון ילכו השיחות לגבי הצוק הפיסקלי", ידע היום פיליפ מארי, אסטרטג ב-Rabobank . "ישנה עדיין תחושה כללית שהצדדים יהיו מציאותיים ויגיעו לעסקה, אבל עפ"י הפרשנים הפוליטיים השווקים הפיננסיים קצת אופטימיים מדי".

באירופה לעומת זאת מטילים המשקיעים ספק לגבי יכולתו של גוש האירו להתמודד עם בעיות החוב, ובמיוחד עם הסיוע ליוון, שהוסיף לחולשה בשוקי המניות. "הדברים באירופה מתדרדרים בהתמדה", אמר ניל מלור, אסטרטג ב-BNY Mellon. בגוש עדיין חלוקות הדעות מנין יגיע התשלום עבור הסיוע הדרוש כדי לשמור את יוון עם הראש מעל המים.

ראש קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד קטעה סיור באסיה על מנת להשתתף בפגישה גוש היורו שתיערך ב-20 בנובמבר בבריסל במטרה לפתור את המחלוקת. הבורסות ביבשת הישנה רשמו היום ירידות: בורסת לונדון איבדה 1.3% מערכה, בורסת פרנקפורט נחלשה גם היא ב-1.3% ובורסת פריס נלה ב-1.2%.

צילום: רויטרס

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת כשבורסת טוקיו מטפסת ב-2.2%, בורסת שנחאי נחלשת ב-0.8% ובורסת הונג קונג מאבדת 0.2% מערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן