וול סטריט ננעלה בעליות; ראשי גוש היורו לא הגיעו להסכמות לגבי התקציב

לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בשל חג ההודיה, ננעלו היום בורסות וול סטריט בעליות על רקע "יום שישי השחור", ופסגת מנהיגי גוש היורו בבריסל. המסחר ננעל בשעה 20:00 שעון ישראל. במרכז עמדו מניות הרשתות הקמעונאיות כגון וול מארט, מייסי'ס, אמאזון וכו'. 

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 1.3% לערכו, ובסיכום שבועי קפץ ביותר מ-3%. מדד ה-S&P 500 התחזק ב-1.3% והשלים זינוק של 3.6% בסיכום שבועי. ומדד הנאסד"ק רשם עלייה של 1.4% ועלייה שבועית של 4%.

יום שישי השחור הוא כינוי ליום שישי שלמחרת חג ההודיה, ומהווה את האות לפתיחת עונת המכירות לקראת חג המולד. יום זה הוא יום שיא של הצרכנות בארצות הברית וכלכלנים רבים רואים ביום זה מדד להצלחת השוק הקמעונאי בארצות הברית. בניו יורק כבר החלה ההסתערות על הרשתות ותורים ארוכים נרשמו היום בכניסה לחנויות.

מניית מייסי'ס התחזקה ב-1.8%, מניית וול מארט התחזקה ב-1.9% ומניית אמאזון רשמה עלייה של 0.8%. כמה מעובדי וול מארט הפגינו היום מול סניפי הרשת בדרישה לקבל שכר גבוה יותר ותנאי עבודה הוגנים, אולם למרות זאת דיווחו מהרשת על יום שישי השחור המוצלח ביותר שהיה אי פעם מבחינתם.

ממשלת קפריסין אישרה היום קבלת חבילת סיוע בסך 17.5 מיליון יורו מהמוסדות הכספיים של האיחוד האירופי. כעת נדרש אישורם של ראשי האיחוד המכונסים ביומיים האחרונים בבריסל בדיון על התקציב.  

על אף האופטימיות שגילתה מוקדם יותר השבוע קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, לגבי הסכמה על חבילת חילוץ ליוון, לא הושגו בפסגת ראשי גוש היורו הסכמות לגבי תקציב האיחוד לשבע השנים הקרובות. ראשי האיחוד יפגשו שוב רק בתחילת 2013 בתקווה שעד אז תחול התקרבות בין הצדדים.

שלשום ננעלו הבורסות בוול סטריט במגמה חיובית על רקע האופטימיות בנוגע למצוק הפיסקלי בארה"ב, האמון שהביעה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנוגע להסכמה באירופה על חבילת סיוע ליוון ודוחות מקרו טובים בארה"ב. מדד הדאו ג'ונס טיפס ב-0.4%, מדד S&P 500 התחזק ב-0.2% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.3% לערכו.

באסיה ננעל יום המסחר בעליות כשבורסת שנחאי התחזקה ב-0.6%, בורסת טוקיו הוסיפה 1.6% לערכה ובורסת הונג קונג רשמה עלייה של 0.8%. גם באירופה נרשמו עליות כשבורסת לונדון התחזקה ב-0.5%, בורסת פרנפורט הוסיפה 0.9% לערכה ובורסת פריס רשמה גם היא עלייה של 0.9%.  

צילום: רויטרס

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן