וול סטריט ננעלה בעליות שערים על רקע פירסום נתוני המכירות הקמעונאיות

לאחר סגירה שלילית ביום שישי האחרון, ננעל יומו הראשון של שבוע המסחר בוול סטריט במגמה חיוביות, בין היתר על רקע פירסום נתון המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר, אשר עלה ב-1.1%. זאת לעומת צפי מוקדם לעלייה של 0.7% בלבד. סיטיגרופ, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, הפתיע ברווחיו ברבעון השלישי של 2012 ומנייתו עלתה ב-5.6%. עונת הדוחות של החברות האמריקאיות לסיכום הרבעון השלישי של השנה תימשך השבוע, עם דוחותיהם של חלק מן הבנקים וחברות הטכנולוגיה.

מדד הדאו ג'ונס התחזק ב-0.7%, מדד ה-S&P 500 עלה ב- 0.8% והנאסד"ק הוסיף 0.7% לערכו. 

עונת הדוחות הרבעוניים בוול סטריט החלה בשבוע שעבר, והשבוע צפויות חברות הטכנולוגיה להתחיל לדווח על תוצאותיהן לרבעון השני של השנה. בהמשך השבוע צפויים להתפרסם דוחותיהן של אינטל, אי.בי.אם וגם של הבנק גולדמן זאקס. בינתיים דיווח היום סיטיגרופ, הבנק השלישי בגודלו בארה"ב, על רווח מפתיע של 468 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה. הבנק רשם ברבעון החולף רווח של 1.06 דולר למנייה, לעומת צפי לרווח של 96 סנט למניה. באופן לא מפתיע עלתה מניית הבנק ב-5.6%.

צילום: רויטרס

היום פורסמו נתונים חיוביים בנוגע למסחר בסין. הייצוא במדינה עלה בספטמבר ב-9.9%, הרבה מעבר לציפיות האנליסטים שחזו עלייה מתונה של 5.5% בלבד. בנוסף עלה גם שיעור הייבוא ל-2.4%, בהתאם לתחזיות. היום נפתח בסין יריד המסחר הגדול ביותר במדינה, שעשוי לקבוע מה תהיה המגמה במשק ברבעון האחרון של השנה. 

בנוסף פורסם היום כי למרות הסנקציות נגד איראן ישנה עלייה ביצוא מארה"ב למדינה. הצמיחה בייצוא נרשמה בעיקר בקטגוריות של סחורות הומניטריות ורפואיות, אותן מאפשרת ממשלת ארה"ב למכור באישור מיוחד. 

גם בורסות אירופה ננעלו היום בעליות על רקע הנתונים המעודדים מסין ומארה"ב ולמרות חוסר הודאות לגבי בקשת הסיוע של ספרד מהאיחוד האירופי. בורסת פריס התחזקה ב-0.9%, בורסת פרנקפורט הוסיפה 0.4% לערכה ובורסת לונדון עלתה ב-0.2%.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן