וול סטריט ננעל בירידות חדות, הנאסד"ק צנח ונחלש ב-2.6%

המסחר בבורסה בוול סטריט המשיך היום את המגמה השלילית מסוף השבוע – והתנהל לאורך יום המסחר כולו בירידות שערים חדות. עם סיום המסחר איבד מדד הדאו ג'ונס 2% מערכו, ה-S&P 500 נחלש ב-2.3% והנאסד"ק צנח וירד 2.6%.

הירידות החדות משקפות את החשש הכבד של המשקיעים מפני ההאטה המסתמנת בשווקים המתעוררים, ובראשם השוק הסיני. החשש הכבד הביא לצניחה אפילו במנייתה של ענקית החיפוש והטכנולוגיה גוגל, אשר איבדה היום 4% מערכה. גם מניית פייסבוק צנחה היום ונחלשה ב-1.7% לאחר העליות בימים האחרונים. מוקדם יותר ננעל המסחר גם בבורסות אירופה ואסיה בירידות שערים.

צילום: רויטרס

ב-FXCM ישראל הזהירו הבוקר כי מגמת הפיחות בערך המטבעות בשווקים המתעוררים צפויה להימשך וזאת במקביל להמשך מדיניות הצמצום של הבנק הפדרלי, אשר מביאה לבריחת הון זר משווקים אלה חזרה לארצות הברית, אירופה ויפן. "השווקים המתעוררים יהיו חבית נפץ בשוק הפיננסי העולמי ב-2014".

קריסת השווקים המתעוררים, סימני ההאטה בסין והחששות מפני השלכות מדיניות הצמצום של הבנק הפדרלי, מכבידים מאוד על הסנטימנט בשוקי העולם וגוררים את המדדים מטה: "המדדים בוול-סטריט נעלו בפברואר חודש שלילי לראשונה מאז אוגוסט, ואם היינו מורגלים עד כה כי המשקיעים היו עטים על כל ירידה קטנה כדי לקנות את המניות מחדש, הרי שהפעם אנחנו עדים לנסיגה עמוקה יותר, והשבוע הקרוב צפוי להיות קריטי להמשך המגמה בשוק", אמרו בבית ההשקעות.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן