וול סטריט נסגרה ביציבות; הצריכה הפרטית ירדה בשיעור החד ביותר מאז מאי

המסחר בוול סטריט ננעל היום בייציבות לאחר פרסום נתוני הצריכה הפרטית לחודש אוקטובר שהיו נמוכים מהתחזיות.

מדד הדאו ג'ונס, מדד ה-S&P 500 ומדד הנאסד"ק נסחרו היום סביב רמות הפתיחה. בסיכום השבועי הוסיף הדאו ג'ונס 0.1% לערכו, ה-S&P 500 התחזק ב-0.5% ומדד הנאסד"ק רשם עלייה של 1.3%. בסיכום חודשי הוסיף מדד הנאסד"ק 1% לערכו, מדד הדאו ג'ונס נחלש ב-0.5% ומדד ה-S&P 500 התחזק ב-0.3%.

באסיה ננעל היום המסחר בעליות כשמדד הניקיי התחזק ב-0.5%, מדד ההנג סנג הוסיף גם הוא 0.5% לערכו ומדד שנחאי רשם עלייה של 0.8%. בורסות אירופה ננעלו ביציבות עם נטייה לירידות, כשבורסת לונדון ובורסת פרנקפורט ננעלות סביב רמות הפתיחה ובורסת פריס מאבדת 0.3% מערכה.

אכזבה נרשמה היום לאחר פרסום נתוני הצריכה הפרטית בארה"ב: הדו"ח שפרסם משרד המסחר האמריקני הצביע על ירידה של 0.2%, הירידה החדה ביותר מאז חודש מאי השנה וזאת למרות שההערכות דיברו על עלייה של 0.1%. בחודש ספטמבר רשם המדד עלייה של 0.8%.

מנגד, הצביע דו"ח מאקרו נוסף דווקא על מגמה חיובית: מדד מנהלי הרכש של שיקגו עלה בנובמבר לרמה של 50.4, נקודות לעומת 49.9 נקודות בחודש שעבר. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הכלכלית, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות.

צילום: רויטרס

נושא הצוק הפיסקלי ממשיך לעמוד במרכז הבמה: יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני, ג'ון ביינר, אשר הביע שלשום אופטימיות לגבי המשך השיחות בין הצדדים חזר בו אמש מדבריו ואמר כי אין למעשה התקדמות של ממש. "על הנשיא ברק אובמה להראות יותר רצינות", התבטא ביינר, "הוא צריך להראות מנהיגות בוגרת".

שר האוצר האמריקאי טימותי גייתנר הגיש אתמול לג'ון ביינר, יו"ר הסיעה הרפובליקאית המחזיקה ברוב בבית הנבחרים, הצעה הכוללת העלאות מסים בסך 1.6 טריליון דולר, תוך קיצוץ 400 מיליארד דולר בתוכניות רווחה פדרליות.

ענקית התרופות הישראלית טבע פירסמה היום את תחזית החברה באשר למכירות ולרווח ל-2013. טבע איכזבה כאשר העריכה שהרווח המתואם יהיה 4.85 עד 5.15 דולר למניה. זאת לאחר שמרבית ההערכות נעו סביב רווח הגבוה בכ-10% מזו של טבע, והעריכו כי הרווח המתואם למנייה יעמוד על 5.65 דולר למניה, כך שהתחזית המעודכנת של טבע נמוכה ב-9%-14% מממוצע תחזיות האנליסטים. מניית החברה רשמה היום עלייה של 0.4%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן