וול סטריט נסגרה במגמה ירוקה: דאו ג'ונס הגיע לרמתו הגבוהה מאז 2007

בורסות וול סטריט נסגרה בעליות קלות כשעיני כל העולם נשואות אל עבר בית המשפט הגרמני, אשר צפוי לדון מחר בחוקיות מנגנון היציבות האירופית. המשקיעים מחכים גם למפגש בן יומיים של הבנק המרכזי בארצות הברית שיחל ב-12 לספטמבר. בגזרת המניות, אפל שנחלשה היום ב-0.3% ריכזה את מרבית תשומת הלב לקראת ההשקה של האייפון 5 מחר.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5% וננעל ברמה של 13,323.52 כאשר הוא מגיע לרמה הגבוהה ביותר שלו מאז דצמבר 2007, מדד S&P 500 התחזק ב-0.3% וננעל על 1,433.58 והמסחר בנאסד"ק הסתיים ברמת הפתיחה עם 3,104.53. מניית פייסבוק קפצה במסחר היום ב-3.3% וננעלה על 19.34 דולר.

המסחר באירופה נסגר בעליות שערים. פרנקפורט ננעלה בעלייה של 1.3% ואילו מדד ה-Cac הצרפתי הוסיף לערכו 0.9%. הבורסה בלונדון נסגרה ללא שינוי.

בית המשפט החוקתי בגרמניה צפוי לדוי מחר בהצטרפות המדינה למנגנון היציבות האירופי החדש (ESM). המנגנון החדש אמור לקבל תקצוב של 500 מיליארד יורו, כשהמטרה המרכזית היא להימנע מהתפשטות משבר החוב ביבשת, ולסייע בחילוץ המדינות מוכות החוב הציפיות הן כי בית המשפט יאשר את השתתפות גרמניה במנגנון, אולם הוא עשוי להציב לה סייגים. שלילה מוחלטת של התוכנית עשויה להביא לטלטלה של ממש בשווקים.

המשקיעים ממתינים לראות כיצד הפסיקה תשפיע על הבנק האירופי המרכזי, אשר הכריז בשבוע שעבר על תוכנית משלו לחילוץ הכלכלות שנמצאות במשבר, במסגרתה יבצע רכישות בלתי מוגבלות של אג"ח קצרות טווח, במטרה לשמור על תשואות האג"ח תחת שליטה.

בחזית המקומית, המשקיעים מצפים לסיומה של פגישת המדיניות בת היומיים של הבנק הפדרלי ביום חמישי, כאשר התקווה היא כי הבנק יכריז על תוכנית נוספת להרחבה כמותית.

מניית אפל צפויה לרכז עניין במסחר, יממה לפני ההשקה המתוקשרת מאוד של האייפון 5, הסמארטפון החדש מתוצרתה, כאשר חלק מן ההשערות מדברות על השקות נוספים שתבצע החברה באירוע בסן פרנסיסקו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן