וול סטריט סגרה בירידות את החודש הגרוע ביותר מאז ספטמבר

בורסות וול סטריט סיימו את יום המסחר בירידות קלות, אך השלימו חודש מסחר רע מאוד עבור המשקיעים – הגרוע ביותר מאז ספטמבר 2011, כאשר המשבר באירופה והחשש ליציבות המערכת הכלכלית בספרד ממשיכים להכביד על המסחר.

מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.2%, והשלים צניחה חודשית של 6.2%; מדד S&P 500 איבד 0.2% מערכו ו-6.3% בסיכום חודשי, ומדד הנאסד"ק נחלש ב-0.3%, והשלים נפילה חודשית של 7.2%. מניית פייסבוק, שהמשיכה לרשום נפילות השבוע, התאוששה מעט בסיום המסחר היום, ועלתה ב-5.1%, כאשר במהלך יום המסחר רשמה שפל של 27.2 דולר למניה. למרות העליות לקראת הסיום, מחיר המניה עדיין לא טיפס מעל רף 30 הדולר.

המשקיעים הביעו אכזבה מהנתונים בשוק האמריקאי, שהעידו על האטת התאוששות המשק. דרישות האבטלה הראשונות בארה"ב עלו בחודש האחרון ב-10,000 ל-383 אלף – כך פירסמה לשכת התעסוקה המקומית. מדובר בעלייה הגדולה ביותר מזה חמישה שבועות. מעסיקים ברחבי המדינה הודיעו על קיצוצים של למעלה מ-61 אלף משרות. פרמטר זה עלה בכ-50% מחודש אפריל. ענף המחשבים הוא החלש ביותר במשק עם קיצוץ של 27,754 משרות בחודש האחרון.

מחר יפורסמו בארה"ב דו"ח התעסוקה לחודש מאי, אשר צפוי להראות של 150 אלף במספר המשרות הפנויות במשק האמריקאי. להערכות האנליסטים, נתונים אלה מצביעים על מגמת ירידה בה נמצא השוק האמריקאי, העוצרת את הצמיחה שאפיינה את החודשים דצבר- פברואר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן