וול סטריט סוגרת עוד שבוע של עליות; אפל בשיא, פייסבוק בשפל

שבוע המסחר בוול סטריט הסתיים ביום נוסף שננעל בעליות שערים, כשהמדדים המרכזיים מטפסים בעד כ-0.5%. וול סטריט קרובה להשלמת רצף העליות השבועי הממושך ביותר מאז תחילת 2011. נתוני מקרו מעודדים עמדו ברקע המסחר היום: מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב עלה ל-73.2 נקודות, בניגוד לתחזיות שנביאו ירידה של 0.1 נק' מרמת 72.3 נק' בחודש שעבר. כמו כן פורסם מדד האינדיקטורים המובילים שעלה ב-0.4% בחודש שעבר. גם כאן מדובר בנתון העולה על התחזיות המוקדמות, אך עדיין מראה על קשיים בצמיחה של ארה"ב וכלכלתה.

הציפייה הדרוכה להשקת האייפון 5 והאייפד החדש של אפל מזניקה את מניית החברה לגובה שיא – היום רשמה המניה עלייה של 1.85%, ורמתה הנוכחית משקפת שווי שוק של קרוב ל-600 מיליארד דולר. פייסבוק, לעומתה, מצויה ברמתה הנמוכה ביותר מאז הונפקה בבורסה, והיום רשמה צניחה נוספת של 4% וכעת מחיר המניה הבודדת עומד על 19.07 דולר. 

גם ידיעות מגוש היורו סיפקו היום רוח גבית לעליות בבורסות ניו יורק: קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התחייבה, כמו נשיא הבנק המרכזי בחודש שעבר, "לעשות כל שיידרש לשם הצלת גוש היורו". היא אף הוסיפה, במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בקנדה עם ראש הממשלה המקומי סטיבן הרפר, כי הם "חשים כי אנחנו במסלול הנכון בחלק מן הנושאים הקשורים למשבר החוב". כמו כן קראה מרקל לשותפיה לגוש היורו "להתקדם במהירות לאינטגרציה הדוקה יותר במדיניות התקציב", ואמרה כי "הזמן הולך ואוזל", זאת לקראת סדרת פגישות בין מנהיגי גוש היורו בשבוע הבא. "ברור לנו שבאזור של מטבע משותף עלינו לחלוק את האחריות הפוליטית", הדגישה מרקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן