וול סטריט פותחת שבוע מלא בחדשות כלכליות – כיצד יגיבו המשקיעים?

בעוד מניות טכנולוגיה, אינטרנט וביוטק רבות ממשיכות לרדת, וול סטריט פותחת שבוע מלא בחדשות ממקבלי החלטות בעולם, חברות ומדדים כלכליים שעשויים להוביל לשינוים מהותיים בשווקים.

על אף הנפילה ביום שישי האחרון, הדאו ג'ונס וה-S&P נותרו קרוב לרמות השיא שלהם. לעומת זאת, מדד הטכנולוגיות הכבדות, הנסדא"ק נמצא כרגע נמוך ב-5% מהשיא שלו בתחילת מרץ, כאשר מניות רבות כולל פייסבוק ונטפליקס סבלו מנפילות חדות.

השבוע, יהיו חייבים המשקיעים והסוחרים לנווט בין זרם גועש של חשדות. עד כה הנזק נגרם רק בתחומי מה שנקרא "מניות מומנטום", אך מילה לא נכונה או אפילו ניואנס מפיו של מעצב מדיניות או מנכ"ל יכול להצית מפולת רחבה יותר.

קרן המטבע הבין לאומית והבנק העולמי מתחילים את פגישות האביב שלהם ביום שישי בוושינגטון, ושרי האוצר של ה-G20 יחד עם נגידי הבנקים המרכזיים יפגשו גם כן על מנת לדון בכלכלה העולמית. דמויות מפתח מקרן המטבע ישחררו הצהרות לאורך השבוע – למשל, ביום חמישי תפרסם הקרן את התחזית הכלכלית הגלובלית שלה, וביום רביעי תפרסם את דוח היציבות הפיננסית העולמית. במקביל, תחל ביום רביעי באופן לא רשמי גם עונת הדוחות עם פרסום של ענקית האלומיניום Aloca, והבנקים JPMorgan ו-Wells Fargo ביום שישי.

שבוע עמוס בחדשות. וול סטריט | צילום: shutterstock

רווחי הרבעון הראשון של החברות במדד ה-S&P צפויים לעלות רק ב-1.2% לעומת השנה שעברה – ירידה משמעותית מהתחזית המוקדמת שדברה על עליה של 6.5%. כמו תמיד, נתונים אלה מהווים מפתח עבור המשקיעים לגבי התנהלותם העתידית.

ביום רביעי, צפויות שתי הנפקות גדולות של רשת המלונות La Quinta ושל חברת השכרת המכוניות Ally Bank שבמקביל אליהן יפורסמו הפרוטוקולים מישיבת הבנק הפדרלי האחרונה ב-18-19 במרץ, בה נותק הקשר בין מועד העלאת הריבית ובין אחוז האבטלה – דבר שגרם למתח רב בשווקים בתקופה האחרונה. הפרוטוקולים האלה צפויים להיות החדשות המשפיעות ביותר השבוע. המשקיעים יבחנו את השפה בה השתמשו בכירי הפד ויחפשו כל רמז או ניואנס לכוונות העתידיות שלהם בקשר לריבית – ויפעלו בהתאם.

ביום חמישי נקבל גם נתונים על הייצוא בסין שימסרו בתדרוך קצר של קרן המטבע, ההצהרה החודשית על התקציב האמריקאי ואת נתוני דרישות העבודה השבועיות. בשישי נקבל נתונים ראשונים לגבי מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ועדכון על מחירי היצרנים בארה"ב. אלה יגיעו לאחר שבתחילת השבוע יתפרסמו עוד שורה של נתוני מקרו על הכלכלה האמריקאית.

בסך הכל אפשר לסכם ולומר שהשבוע שבפתח הוא מסוג השבועות בהם הכל יכול לקרות, ובדרך כלל גם הכל באמת קורה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן