וידיאו: מי צריך את ברוס וויליס? כך מסיטים אסטרואיד עם כדורי צבע

למרות הסרטים ותוכניות הטלוויזיה שבוודאי ראיתם, נשק גרעיני הוא דרך לא מאוד יעילה להסיט אסטרואיד השועט אל עבר כדור הארץ ממסלולו. אז אם נגלה שאסטרואיד ענק בדרך אלינו ומאיים להשמיד את האנושות, עדיף שתהיה לנו תוכנית. למזלנו, אם מאורע כזה יתרחש, אמורות להיות עשרות שנים להתכונן לכך. אך ייתכן שכבר יש דרך לעצור את האסטרואיד עם פריט נפוץ למדי, שאפשר למצוא בכל חנות לציוד ספורט: כדורי צבע. כך לפחות טוען סטודנט ב-MIT בפרויקט הגמר שלו. הצעתו של הסטודנט, סונג ווק פק, זכתה בתחרות "הזז אסטרואיד 2012".

הרעיון הבסיסי פשוט למדי: אחרי שמודדים את כיוון האסטרואיד ומהירותו, נורים שני ענני כדורי צבע לבנים מחללית סמוכה. הענן הראשון יכסה את חציו של האסטרואיד. ברגע שהאסטרואיד יוטה ממסלולו, הענן השני יכסה את חציו האחר. הדבר ישאיר את האסטרואיד צבוע לגמרי בלבן.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

פגיעת כדורי הצבע לבדה צפויה להזיז את האסטרואיד מעט ממסלולו, אך לאורך זמן, הצבע הלבן יחזיר אור וקרינה אלקטרומגנטית אחרת שמכוונת אל שטחו. משום שהצבע הלבן הוא בעל החזר גבוה מאוד, הערך המצטבר של מיליוני פוטונים שיפגעו באסטרואיד יספיק כדי להסיט אותו ממסלולו.

צילום: רויטרס

כמבחן לרעיון הזה, ביצע פק סימולציה על האסטרואיד אפופיס, אשר יעבור ליד כדור הארץ ב-2029. לפי חישוביו, 20 שנים של אור מהסוג הזה יהיו מספיקות כדי להסיט את האסטרואיד ממסלולו ולגרום לכך שיעבור הרחק מכדור הארץ.

כמובן, מדובר רק בדרך אחת מתוך מספר צורות ואסטרטגיות שנשקלו על ידי נאס"א וסוכנויות אחרות במטרה למנוע מאסטרואידים להתנגש בכדור הארץ. אולם כמו שאמר אחד מן המנהלים בנאס"א לחדשות MIT: "חשוב מאוד שנפתח ונבחן מספר טכניקות הסטה כדי שיהיה לנו ארגז כלים של אפשרויות הסטה, כדי שנוכל להשתמש בהן כאשר נגלה אסטרואיד במסלול פגיעה בכדור הארץ".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן