ועדי העובדים בחברות האשראי לדרור שטרום: "דאג לזכויות שלנו"

חברות האשראי מתעוררות: אהוד מלך, יו"ר ועד ישראכרט, רעות פבלוביץ, יו"ר ועד לאומי קארד ואופיר הרפז, יו"ר ועד עובדי Cal – פנו לעו"ד דרור שטרום, העומד בראש הוועדה להגברת התחרות במערכת הפיננסית. הדרישה מתמקדת בכך שהפרדת כרטיסי האשראי מהמערכת הבנקאית, תתבצע בדרך כזו שלא תפגע בתחרות מחד, ושכלל החברות תפוקחנה על ידי אותו הגורם, מן הצד השני.

במכתב שנשלח לשטרום, נכתב: "ועדי העובדים סבורים, כי במטרה להגן על זכויותיהם ותנאי העבודה שלהם במהלך של מכירה כפויה, יש להבטיח את איתנותן, עצמאותן ויכולתן של חברות כרטיסי האשראי להתחרות ולצמוח בתנאי השוק החדשים, וזאת ללא תלות בזהות בעלי השליטה בחברות". המשמעות היא, שהמשך הנפקת כרטיסי האשראי על ידי הבנקים, תייצר פגיעה ותלות מתמשכת של החברות בהם.

עוד כתבו העובדים, כי: "הוועדים תומכים בעידוד התחרות במשק. יחד עם זאת, אנו סבורים כי תהליך מכירה נכון הנו תהליך שנעשה בשיתוף פעולה מקצועי מלא עם העובדים, וועדי העובדים לא יאפשרו תהליך אחר. זאת, בכדי להסיר התנגדויות אפשריות והבטחת תנאי העובדים בעת המכירה, כמו גם להבטיח שמירה על יציבות וכושר התחרות של החברות לאחר המכירה, תוך מניעת תהליכים אשר יערערו את יציבותן הפיננסית ואף יבטיחו תנאים לביסוס תחרות ברת קיימא.

יושבי ראש ועדי העובדים בחברות האשראי | צילום: יח"צ

דורשים תחרות הוגנת תחת אותו הרגולטור

עובדי ישראכרט, לאומי קארד וכאל ציינו, כי יש לאפשר לחברות הגנת ינוקא, ולהימנע מיצירת תנאי תחרות לא שווים אשר עלולים לפגוע ביכולת התחרות של חברות כרטיסי האשראי בעולמות הסליקה, ההנפקה והאשראי. בנוסף, התייחסו לכך שנכון יהיה להבטיח שכלל השחקנים הפועלים בשוק זה יהיו נתונים לאותה הרגולציה ולאותו הרגולטור.

בנייר העמדה גם הביעו את חששם מפני כניסת גורמים בעלי שיקולים קצרי טווח, בבעלות העתידית של החברות, שעשויים לנצל את נכסיהן לטובת תועלות כלכליות.

מסקנות ועדת שטרום אמורות היו להתפרסם, אולם המחלוקת בדבר הנפקת כרטיסי האשראי על ידי הבנקים, מוסיפה לעכב את פרסומן, כאשר בנק ישראל תומך בהמשך ההנפקה כפי שקורה היום, ואילו שטרום עצמו מתנגד לכך בתוקף.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן