ועדת הכספים אישרה קיצוץ רוחבי של 740 מיליון שקל בתקציב

ועדת הכספים אישרה ברוב של תשעה חברי כנסת קיצוץ של 740 מיליון שקל בתקציב המדינה. להצבעה התנגד חבר הכנסת אבישי ברוורמן מהעבודה וח"כ שכיב שנאן מהעצמאות נמנע.

לישיבת הועדה הגיעו כ-11 חברי כנסת לאחר שבשבוע שעבר דחה גפני את ההצבעה מאחר ולפתיחת מושב הועדה לא הגיע ולו ח"כ אחד. הח"כים התומכים בקיצוץ היו יו"ר הועדה משה גפני, זאב אלקין, ציון פיניאן, פאינה קירשנבאום, ליה שמטוב, נסים זאב, יצחק וקנין ועתניאל שנלר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

יו"ר הועדה ח"כ הרב משה גפני התייחס להצבעה ואמר כי ללא הקיצוץ במשרדי הממשלה, לא ניתן יהיה לתקצב נושאים חיוניים. אייל אפשטיין סגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר אמר כי המטרה של המהלך שאושר בממשלה לפני חודשים ארוכים, היא לממן הקמת מתקן למסתננים, תגבור העורף ונושאים רבים אחרים שצריך לתקצב בהתאם לחקיקה. "יש עמידה בכל מחויבויות הממשלה, מדובר בהסטת משאבים ושינוי סדרי עדיפויות במשרדי הממשלה ולא בקיצוץ לשם קיצוץ".

צילום: מרק ישראל סלם

אפשטיין ציין עוד כי "כל תקציבי המשרדים קוצצו בצורה רוחבית לפי אחוזים". לטענת חברי כנסת על קיצוצים בנושאים חברתיים, אמר אפשטיין כי "הקיצוץ במשרד הרווחה הוא בתקציב המנהלי של המשרד". אפשטיין ציין גם כי ניצול תקציב המדינה בשנה הקרובה יעמוד על מאה אחוז. יו"ר הועדה ח"כ הרב גפני אמר כי "אישור המהלך יאפשר את המשך הפעילות התקינה של משרד האוצר לקראת סיכום התקציב השנתי ויסייע למימוש הפרויקטים עליה החליטה הממשלה, לטובת הציבור".

בתוך כך ועדת הכספים אישרה גם את תקציביהם של בנק ישראל, משרד מבקר המדינה ותקציב הרשות לניירות ערך. בדיון על תקציב משרד מבקר המדינה, אמר המבקר יוסף שפירא כי משרדו הציב כמה יעדים מרכזיים לשנת 2013 וזאת בהמשך לעריכת דוחות ביקורת מפורטים שבתחומי סמכותו, כאשר נושא מרכזי יהיה הביקורת על מימון המפלגות והבחירות, מאחר והבחירות יתקיימו בשנה זו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן