ועד עובדי הוט הכריז על סכסוך עבודה מול הנהלת החברה

וועד עובדי הוט הכריז על סכסוך עבודה מול הנהלת החברה. הבוקר הודיע הוועד כי ארגון כוח לעובדים הפך לארגון הכללי בו מאוגדים עובדי החברה. לדברי חבר הנהלת העובדים ואדים בליה, לוועד הצטרפו כבר כ-1,200 עובדי הוט. 

בהודעת הוועד נכתב: "ניסיונות התאגדות בהוט כשלו בעבר, אך הפעם הבינו העובדים מה עומד על הכף- ניסיונות להפוך את כולנו לעובדי קבלן בכל מחיר". 

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

במקביל הודיע הוועד על סכסוך עבודה מול הנהלת החברה לאור התנכלויות כנגד מובילי וועד העובדים, הפעלת לחץ על העובדים והאצת צעדי מיקור החוץ משהתחילו העובדים להתארגן. בשבוע שעבר קיבלו ראשי הוועד ובני משפחותיהם טלפונים ממשרדי חקירות שהזדהו כשוטרים בניסיון שווא לדלות מידע פלילי " עבורי זו חציית גבול "אומר נתן קביליס "התקשרו לאחותי בת הארבע עשרה ושאלו אותה אם אני משתמש בסמים. גם למאבק נגד התארגנות עובדים חייבים להיות קווים אדומים!" חברי הוועד הגישו תלונה למשטרה על קיום השיחות .

כזכור, במקביל לשיחות החריפה החברה צעדיה כנגד ניסיונות ההתאגדות של העובדים . " נאמר לנו שמי שיוצא מהמוקד, גם אם לקנות סיגריות או להתרענן, סיים את יום העבודה .זה הזוי! הכול מחשש שנצא להצטרף לארגון העובדים".אומרת ה' עובדת במוקד בבאר שבע.


פטריק דרהי, בעל השליטה בחברת הוט | צילום מסך

ביום שני תקיים וועדת העבודה והרווחה של הכנסת דיון בסוגיית ההתאגדות בהוט. הדיון נדחה בשבוע, לאחר שלמועד הראשון לא שלחה החברה נציג הנהלה. 

"זכות ההתאגדות היא זכות בסיסית וחברות חייבות להפנים זאת. וועדת העבודה תעמוד על המשמר כדי שזכות זאת תישמר", אמר יו"ר הוועדה ח"כ חיים כ"ץ. "לצערנו הבנו מהנהלת החברה בדיון בבית הדין לעבודה שאין לה כוונה להכנס להדברות בכל הנוגע למדיניות מיקור החוץ שלה" מסכם מתן בורד המלווה את ההתארגנות בכוח לעובדים. "מצד שני, חברת הוט טוענת שהיא מכבדת את זכות עובדיה להתאגד. זו שעת המבחן של אמירה זו- האם תכבד את בחירתם של העובדים ותתחיל במשא ומתן ענייני , או שתמשיך לגלות מחדש את נחישותם של העובדים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן