זה לא אישי: הסמארטפונים ממשיכים לנגוס במכירות המחשבים

מכירים את זה שאתם רואים בחור מצמיד משהו בגודל של ספר לאוזן ומדבר אליו? אלו לא מכשירי הטלפון הניידים הענקיים של שנות ה-90'. לבחור יש על גבי המכשיר דואר אלקטרוני, מידע אודות מזג האוויר, תיקי מניות ומשחקים.

נעים מאוד, 2013. על פי התחזיות שוקי הסמארטפונים והטאבלטים יעלו השנה ב-40% ובכמעט 100% בהתאמה. אבל משום שרוב שרוב הטלפונים קטנים מדי עבור שימוש אפקטיבי במקלדת והטאבלטים גדולים מדי מכדי לקבל בהם שיחות, ממשיכים המפתחים לעבוד על יצור כלאיים בגודל של ספרון בעזרתו ניתן יהיה לבצע את שניהם.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המחשבים האישיים, כולל הלפטופים, צפויים להמשיך ולהפסיד מנתח השוק שלהם גם בשנת 2013. כמות המשלוחים של מחשבים אישיים ירדה בשנה החולפת ב-5.9% וצפויה לרדת ב-5.2% נוספים השנה ל-303.2 מיליון יחידות. 


מנכ"ל אסוס ג'רי שן מציג את הפאדפון 2. שילוב מנצח | צילום: רויטרס

"משתמשים חדשים בוחרים בטאבלטים ובסמארטפונים במקום במחשבים", אומרת טרייסי צאי, מנהל מחקר בגרטנר. "המשתמשים מעדיפים חלופות קטנות יותר, אופנתיות יותר, וניידות יותר מאשר לפטופים.

דמיינו את עצמכם עונים לטלפון עם מחשב נייד או דוחפים אותו לתוך כיס החולצה. זה לא שמשתמשים בסמארטפון כדי להחליף את המחשב, אבל משתמשים פחות במחשבים ולכן משדרגים פחות", אומרת צאי. Windows 8, הצעד הראשון שעשתה מיקרוסופט בתחום מערכות ההפעלה למכשירים ניידים, מכסה בעוד שכבה של אבק על המחשבים האישיים.

בשעה שאתם עושים את דרככם לעבודה, הסמארטפונים של סמסונג עוד גדלים והאייפדים של אפל קטנים. בטייוואן, הוציאה לאחרונה אסוס שלושה דגמים של פאדפון, והשם מדבר בעד עצמו. "כל דבר גדול יותר מ-6 סנטימטרים – לא קל למשתמש יחיד לשאת אותו ביד או לשים אותו בארנק או בתיק", מציין שון יאנג, סגן נשיא ב-TrendForce.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן