זליכה על לפיד: "אדם חסר תעודת בגרות שלוקח על עצמו גורלם של מיליוני אנשים – זה חוסר אחריות"

"אדם חסר תעודת בגרות וחסר כל השכלה, שלוקח על עצמו גורלם של מיליוני אנשים בלי שיש לו השכלה, ידע, ניסיון – זה חוסר אחריות" – כך אמר היום החשב הכללי באוצר לשעבר, פרופ' ירון זליכה, בהתייחס לשר האוצר יאיר לפיד.

זליכה, אשר התראיין בגל"צ וביקש להתייחס לפער של 2 מיליארד שקל שהתגלה אתמול בין תחזית ההכנסות לשנת 2013 לבין ההכנסות הצפויות, אמר כי פקידי האוצר אינם מקצועיים מספיק כדי לבנות את התקציב. "לפיד מוקף בבוגרי הקורס מבוא למקרו כלכלה. הוא הודיע לנו שאותם בוגרי הקורס הם טובי הכלכלנים בישראלים, ואני שאלתי את עצמי – קודם כל, הם כלכלנים? כדי להתייחס לנושאים הללו דרוש לפחות דוקטורט. הם עשו תואר ראשון, ועשו קורס מבוא למקרו כלכלה. אם הייתי עושה קורס מבוא לאורתופדיה, היית נותן לי לטפל בך?", אמר. זליכה העריך כי "מכיוון שמדיניות האוצר לא השתנתה, המצב רק יילך ויחמיר".

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן


זליכה | צילום: לע"מ

זליכה לא חסך ביקורת גם מנגיד בנק ישראל היוצא, פרופ' סטנלי פישר. "מה שהתחילת את המתקפה מהאורגנת על כוח הקנייה של מעמד הביניים הייתה ירידת הריבית החדה שהעלתה את מחירי הדיור. חזקה עליו שהוא ידע מראש שירידת הריבית תביא לעליית מחירי הדיור. העלייה מדכאת את הצריכה לטווח הארוך מכיוון שהיא מכניסה זוגות צעירים ללחץ תקציבי גדול מאוד, הם צריכים להחזיר הלוואות, ולכן הם צריכים להקטין את הצריכה הפרטית, מה שמעמיק את הצריכה במשק. פישר גרם למנועי הצמיחה החדשים שלנו, אותם זוגות צעירים, פשוט להקפיא את המנוע".

"פישר טעה בצורה חדה", המשיך זליכה. "הוא הבטיח שמחירי הדיור לא יעלו משמעותית. הוא הבטיח שמדיניות רכישת הדולרים תועיל לעליית שערי הדולר, וגם בזה הוא טעה טעות מרה. האם אפשר להצביע על אמירה אחת בחמש שנים שבה הוא צדק? היום אחרי חמש שנים אנחנו יודעים שפישר היה כישלון".

בלשכת שר האוצר לפיד סירבו להגיב לדברים.

ממשרד האוצר נמסר: "רמתם של הדברים שנאמרו נמוכה כל כך שאינם ראויים לתגובה".

כתבות נוספות בנושא:

דוח: ההכנסות ממסים ב-2013 יהיו קטנות ב-2 מיליארד שקל מהתחזיות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן