זמין בישראל: גוגל טרנזיט, שירות המידע לגבי תחבורה ציבורית

אין צורך לנחש יותר מתי לעזוב את הבית? – מספר משתמשים בטוויטר צייצו הבוקר כי החל מהיום עדכנה גוגל את האינטגרציה של שירות המפות שלה בישראל והשיקה את שירות Google Transit, המספק מידע לגבי תחבורה ציבורית בזמן אמת במגוון מדינות ברחבי העולם גם במדינת ישראל. לפני שעה קלה, פרסמה גוגל גם הודעה רשמית בעמוד הגוגל פלוס הרשמי של החברה.

דרך השירות, המשתמשים יכולים להזין תחנת מוצא ותחנת יעד ולראות מסלולים וזמני הגעה של אוטובוסים ורכבות מנקודת המוצא לנקודת היעד, בהתאם לשעת היציאה או ההגעה הרצויות.

השירות למעשה מהווה מין סוג של אגרגטור ויזואלי לגבי כל המידע המתקבל מחברות האוטובוסים ורכבת ישראל. חשוב לציין, כי המידע אינו מתקבל ממסד הנתונים של ממשל זמין ולא מספק תשובות לגבי הגעה של תחבורה ציבורית בזמן אמת, אלא מעודכן לפי לוח הזמנים המתוכנן של חברות התחבורה הציבורית, נתון גמיש שללא ספק יכול להשתנות מעת לעת.

לפי ההודעה הרשמית ששחררה גוגל, המידע מגיע מ-21 מפעילי תחבורה ציבורית בישראל, כולל אגד, דן, רכבת ישראל, מטרופולין, קווים וסיטיפס, ומכסה יותר מ-25,000 תחנות אוטובוס ו-53 תחנות רכבת ברחבי הארץ.


מקור: Google Maps

זמין גם במובייל

השימוש בשירות דומה מאוד לזה הניתן באמצעות שירות Google Maps. כל מה שעליכם לעשות הוא להיכנס אל Google Transit או שירות המפות הרגיל של גוגל, לבחור באייקון האוטובוס ליד תיבות הטקסט ולהזין את כתובת המוצא, כתובת היעד ושעת היציאה או ההגעה הרצויות (תוכלו לבחור לצאת ברגע זה).

השירות זמין גם במובייל, דרך אפליקציית המפות הרשמית של גוגל או דרך כניסה לאתר של שירות המפות של גוגל למשתמשי .Windows Phone אגב, זוהי הדרך היחידה כיום של משתמשי Windows Phone לקבל מידע מרוכז מהמובייל לגבי תחבורה ציבורית.

מההתרשמות הראשונית שלנו מהשירות החדש, ניתן לראות שהמסלולים המצויירים במפה לא מדוייקים בצורה מושלמת, אך בהחלט מדובר על דרך נחמדה לצרוך נתונים מחברות התחבורה הציבורית באופן ויזואלי ונרחב בכדי לתכנן מסלולים בעת נסיעה באוטובוסים או רכבות.

נשוב ונציין, כי המידע המוצג אינו מתיימר להיות מידע בזמן אמת ולכן ההשפעה הצפויה על אפליקציות התחבורה הציבורית בזמן אמת המקבלות את הנתונים שלהן ממאגר הנתונים של מדינת ישראל, כגון Moovit וNetbus צפויה להיות קטנה. בכל זאת, נחמד לראות שגם לאחר השקת שירות Google Maps Navigation בישראל, גוגל ממשיכה להרחיב את אחיזת שירות ה Google Maps שלה בארצנו הקטנטונת.

לכתבה המקורית באתר ניוזגיק

עוד בניוזגיק:

הדור הבא של הסוללות

תכירו, 8068, הקוד הכי פחות נחשק בעולם

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן