זקן יחייב את הבנקים לפרסם את הדוחות השנתיים כבר בפברואר

מועדי הפרסום מתקצרים: בנקים וחברות ביטוח יחויבו לדווח על תוצאותיהם השנתיות כבר בחודש פברואר, ולא בסוף חודש מרץ, כפי שנהוג כיום – כך קבעו המפקח על הבנקים דודו זקן והממונה על הביטוח פרופ' עודד שריג. במקביל, קבעו השניים כי מועד הדיווח של הדוחות הרבעוניים יקוצר ל-45 ימים מסוף הרבעון ולא חודשיים אחריו, כפי שההוראות מחייבות כיום.

על פי הודעת משרד האוצר, הקדמת מועדי הפרסום תאפשר לציבור לקבל מידע עדכני באופן מהיר יותר על המצב הכספי ותוצאות הפעילות של הגופים. בכך תגבר השקיפות ותשתפר יכולת קבלת החלטות של ציבור המשקיעים.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.


ציון קינן, ראובן שפיגל ורקפת רוסק עמינח 

"הקדמת מועדי הפרסום תחייב גופים פיננסיים ורואי חשבון מבקרים לייעל את היערכותם לפרסום דוחות כספיים", נכתב בהודעה. בשל המגבלות, הודיעו השניים כי השינוי יתבצע באופן הדרגתי, על פני מספר שנים.

עד כה נחשבו הבנקים באופן מסורתי לגופים הכמעט אחרונים שמפרסמים את דוחותיהם הרבעוניים והשנתיים, בסיום עונת הדוחות. השינוי יחייב את הבנקים לפרסם את הדוחות הרבעוניים בשיאה של עונת הדוחות, ואת תוצאותיהם השנתיות עוד בטרם פרסמו מרבית החברות בשוק ההון את תוצאותיהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן