חבילה מסתורית בת 100 שנים נפתחה בנורבגיה, נחשו מה היה בה

אחרי ציפייה ארוכה, ביום שישי האחרון זה קרה: בעיירה הקטנה אוטה בנורבגיה נפתחה חבילה מסתורית בת 100 שנים, עטופה בנייר חום, קשורה בחוטי בד וחתומה בשעווה אדומה. על החבילה, אשר נחתמה ב-1912 ונשלחה בשנות ה-20 המאוחרות לראש העיר דאז יוהאן ניגארד, נכתב: "אפשר לפתוח ב-2012".

כצפוי, החבילה לא הכילה את היהלום המפורסם מטביעת הטיטאניק, אך בהחלטה הכילה פיסות היסטוריה ומנה מכובדת של התרגשות. לפני קהל הנוכחים, בו ישבו גם הנסיכה אסטריד, חתך ראש העיר של מחוז סל את הסרטים העוטפים את החבילה. אוצרים מן המוזיאון המקומי גודברנדסדל לקחו את המושכות, והסירו את הנייר החום.

"הבעיות הכלכליות שלנו לא נפתרו, אבל הרווחנו פיסת היסטוריה". החבילה המסתורית | צילום מסך

בתוך החבילה הייתה חבילה נוספת, ובתוכה – מספר בדים בצבעי הדגל הנורבגי, "מהמלך", לפי אחד מפותחי החבילה. מתחת לבדים מצאו האוצרים מחברות, עיתונים, מכתב, ציור קטן, מספר מסמכים של המועצה המקומית ופיסות נייר נוספות.

בין העיתונים היו גזירים מ-1914 ו-1919, מה שמלמד על כך שהפריטים הוספו לחבילה לאחר שנחתמה לראשונה ב-1912, אולם האוצרים אישרו כי תוכן החבילה הוא בוודאות משני העשורים הראשונים של המאה הקודמת.

לאחר בחינת המסמכים הודיעו האוצרים כי תוכן החבילה נוגע בעיקר לבניית פסל לחגיגות הניצחון בקרב קרינגן ב-1612. המחברות והעיתונים מכילים ספרי חשבונות וקבלות על תרומות שניתנו להשלמת בנייתו. "מעניין לראות עד כמה התרומות זעומות", אמר אחד האוצרים. "חלק מהאנשים תרמו חצי דולר, ואחרים נתנו דולר". אחד העיתונים, מה-1 באוגוסט 1914, מזכיר כי האנשים של מחוז סל "פחדו שהכסף ישמש למטרות אחרות". מסמך נוסף מכיל מילים לשיר צעידה נורבגי ישן.

"החבילה לא פתרה את הבעיות הכלכליות שלנו", אמר ראש העיר של מחוז סל, דאג אריק פרין, בהתייחסו לתקוות רבים כי בחבילה יימצאו שטרי חוב ישנים. "אך ההיסטוריה שלנו בהחלט התעשרה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן