חגיגות המיליון: גוגל חושפת את הסודות מאחורי המכונית האוטונומית שלה

החלום על מכוניות שנוהגות במקומנו הולך ומתגשם אל מול עינינו, ומה שעד לא מזמן נתפס כסצנה מסרט עתידני, הופך למציאות – לפחות אם אתם גרים במאונטן וויו שבקליפורניה. גוגל הודיעה שהמכוניות שלה, שמתניידות בעיר ומחוצה לה, עברו את מחסום ה-700 אלף מיילים (יותר מ-1.1 מיליון ק"מ) של נהיגה ללא נהג בכבישים. כדי לקבל קצת סדרי גודל, מדובר על 2,200 נסיעות ממטולה לאילת – ללא תאונות שנגרמו באשמת המכונית.

צילום: Google Blog

המכונית ללא נהג היא למעשה מערכת סנסורים, רדארים ומצלמות, המורכבים על גג מכונית רגילה שעברה התאמות לצורך הנהיגה האוטונומית. צי המכוניות של גוגל כולל כעת יותר מ-20 מכוניות כאלה, ביניהן טויוטה פריוס ולקסוס RX-450.

בשנים הראשונות של הפרויקט, שהחל ב-2009, התמקדו המפתחים בסוגיות בסיסיות כמו שמירת מרחק, הקפדה על מהירויות, ניווט והישארות בנתיב. הנהיגה, מטבע הדברים, התבצעה בעיקר בכבישים פתוחים, ללא מכוניות רבות והולכי רגל.

לומדת להתגבר על הסכנות של העיר

למרות שברחובות העיר, מהירות הנהיגה נמוכה יותר, הרי שעל פי נתוני עמותת "אור ירוק", רוב התאונות מתרחשות בעיר ולא בכבישים בין-עירוניים. ואכן, הסרטון שמשחררת היום החברה מלמד על המורכבות והסיכון של הנהיגה בעיר. בסרטון ניתן לראות כיצד המערכת לומדת להכיר ולנתח מאות אובייקטים שונים (קונוסים של עבודות בכביש, תמרורים, רוכבי אופניים), ומגוון התנהגויות אנושיות וסכנות בצידי הדרך, כמו מכוניות שפורצות לכביש ללא התראה מוקדמת, מכוניות שחונות בחנייה כפולה, משאיות חלוקה שחוסמות נתיב שלם, רוכבי אופניים שפונים בפתאומיות, עבודות בכביש ועוד. לאחר שהמערכת מזהה את הסכנה, היא נוהגת בהתאם ומסיטה את הרכב מהנתיב החסום, מאטה ומעניקה זכות קדימה.

למרות ההתקדמות העצומה של גוגל בפיתוח המכונית, יש לזכור שעדיין עומדים בפניה מכשולים רבים. ביניהם מגבלות טכניות, רגולטוריות ופסיכולוגיות. הנהיגה ברכב אוטונומי מתבצעת כרגע רק בעיר אחת: מאונטן וויו (שם ממוקם מטה גוגל), שלצורך מטרה זו עברה מיפוי ברמת דיוק גבוהה במיוחד. כדי לנהוג בערים אחרות יש לדאוג למיפוי מדוייק בכל אחת ואחת לחוד ולא לסמוך על המפות הקיימות.

גם מבחינה רגולטורית, עומדת בפני גוגל דרך ארוכה משום שהנהיגה ברכב אוטונומי מותרת כרגע ב-4 מדינות בארה"ב בלבד: קליפורניה, נבאדה, פלורידה ומישיגן. מחסום נוסף הוא המחסום הפסיכולוגי, שעלול להרתיע רבים מהפקדת חייהם בידי תוכנת מחשב, מתוחכמת ככל שתהיה. עם זאת, נשיא גוגל, סרגיי ברין, לא נראה מוטרד מהמכשולים האפשריים ומאמין שבשנת 2017 נוכל כולנו ליהנות ממכונית ללא נהג.

לכתבה באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

חברות ההיי-טק הישראליות גייסו 673 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014

פיתוח רפואי כחול-לבן: Gordian Surgical הישראלית מגייסת 1.1 מיליון דולר

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן