חג באחד העם: המסחר ננעל בעליות חדות, הבנקים זינקו ב-5%

בתום פגרה של ארבעה ימים בשל חג הסוכות ננעל היום המסחר בבורסה באחד העם בעליות שערים. בשל חול המועד ימשיך השבוע המסחר להתנהל עד השעה 14:30 בלבד. במוקד עמדה פגישתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם שר האוצר, יובל שטייניץ במטרה לדון בתקציב המדינה לשנת 2013.

מדד תל אביב 25 התחזק ב-2.3%, מדד תל אביב 100 הוסיף 2.3% לערכו ומדד הבנקים זינק ב-4.9%.

לאחר נאומו בשבוע שעבר באו"ם מעוניין כעת נתניהו לקדם את העברת התקציב, ונפגש היום עם שר האוצר, יובל שטייניץ על מנת לדון עימו בנושא. בימים הקרובים צפוי ראש הממשלה להיפגש גם עם ראשי מפלגות הקואליציה על מנת לפעול לקיום הבחירות במועדן ולמנוע את הקדמתן לחורף.

הזינוקים הושפעו גם מדיווחה של של סטנדרט אנד פורס, אחת מחברות דירוג האשראי הגדולות בעולם, כי היא מותירה את דירוג האשראי של ישראל על +A עם תחזית יציבה.

האישרור מסמן את חוות הדעת של נציגי החברה בהמשך לביקור השנתי שערכו בישראל לפני מספר חודשים ובמהלכו נפגשו עם שר האוצר, יובל שטייניץ, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר וכלכלנים בכירים במשק הישראלי. החברה ציינה כי החליטה לאשרר את הדירוג עקב ניהול מקרו זהיר של המשק וכמו כן בעקבות ההערכות כי יחס חוב-תוצר של ישראל יירד לרמה של 70% עד לשנת 2015.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בארה"ב ננעל אתמול המסחר במגמה מעורבת. העליות שחלו לאחר פרסום נתוני מדד הייצור בארה"ב והנתונים הטובים מבורסות אירופה התמתנו לאחר נאומו של יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, באינדיאנה.


מסחר בבורסה באחד העם | צילום: רויטרס

בנאומו הגן ברננקי על תכנית ההרחבה הכמותית השלישית עליה הכריזו בבנק לפני כשבועיים וחצי: "היא היתה הכרחית", אמר היו"ר, "האינפלציה תישאר נמוכה בעתיד הקרוב. המדיניות המוניטרית של הבנק לא השתנתה ונותרה כפי שהייתה תמיד".

למרות נתוני האבטלה הקשים מאירופה, נרשמו אתמול עליות בבורסות היבשת על רקע תוצאות מעודדות ממבחני הלחץ שנערכו לבנקים בספרד. בורסת לונדון עלתה אתמול בכ-1.4%, פרנקפורט הוסיפה 1.5% לערכה והבורסה בפריז התחזקה ב-2.4%.
גם באסיה נרשמת הבוקר מגמה חיובית, כשמדד שנחאי מתחזק ב-1.45%, ההנג סנג מוסיף 0.4% לערכו והניקיי עולה ב-0.1%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן