חוצה את הכביש: האם המנהלת המבריקה של גוגל תציל את יאהו?

במהלך מפתיע, שרבים רואים בו "גניבה", יאהו הנאבקת מינתה את מאריסה מאייר, מנהלת בכירה וותיקה בגוגל, למנכ"לית החדשה. מאייר, שהצטרפה לגוגל לפני 13 שנים, והיתה העובדת ה-20 בחברה, ניהלה במשך שנים את מוצרי החיפוש של גוגל, עברה לאחרונה לנהל את מחלקת המוצרים העסקיים של ענקית החיפוש. עם זאת, בשנה שעברה מונה ג'ף האבר לסגן נשיא בכיר למוצרים מקומיים ומסחר, תפקיד אשר נתפס כדרג ניהולי מעל מאייר, על אף שבגוגל הכחישו את הטענה כאילו מדובר בפגיעה במעמדה.

מאייר בת ה-37 כלל לא הוזכרה ברשימת המועמדים לרשת את סקוט תומפסון ביאהו, אשר עזב את החברה במאי אחרי שהתגלה כי שיקר בקורות החיים שלו. בראיון שנתנה ל"ניו יורק טיימס", אמרה מאייר כי "למרות תקופה מדהימה בגוגל, ההחלטה לעבור ליאהו היתה פשוטה יחסית, משום שמדובר באחד המותגים הטובים באינטרנט".

נחשבת למוח טכנולוגי מבריק. מאייר | צילום: רויטרס

המשרה תהיה אתגר עצום עבור מאייר, כפי שהיא היתה ודאי עבור כל אחד אחר, משום שיאהו מפסידה כמעט בכל תחום בו היא לוקחת חלק, כשהמכירות ממשיכות לרדת. במקביל לירידה, חוותה החברה עזיבה מאסיבית של עובדים, לאחר ששינתה כיוון מספר פעמים בשנים האחרונות בהנהגה, ופיטרה אלפי עובדים.

אתגר נוסף העומד בפני מאייר הוא העובדה שהיא מעולם לא ניהלה חברה, ודאי לא אחת בסדר הגודל של יאהו הנלחמת על חייה מול מתחרים חזקים מאוד כמו גוגל, פייסבוק ואפילו טוויטר. היא יכולה להיתקל בתגובה סקפטית מצד המשקיעים, האנליסטים ובעיקר מצד עובדי יאהו, אשר ראו שני מנכ"לים שהגיעו מחוץ לחברה, תומפסון וקרול בארץ, עוזבים בלי להשאיר חותם.

מניות יאהו עלו ב-1.4% במסחר שאחרי הסגירה בוול סטריט, תגובה חרישית, שוודאי מצביעה על כך שהמשקיעים נמצאים במצב של "נחכה ונראה". יאהו צפויה לפרסם את דוחותיה לרבעון השני הלילה אחרי סגירת המסחר.

למרות הקשיים והסקפטיות, מאייר מביאה יתרונות רבים לחברה. היא בעלת ידע טכנית, ולא אשת שיווק. בתקופה הזו, ברור כי יאהו זקוקה להנהגה טכנית חזקה בכדי להתחרות עם גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט והגל החדש של חברות הסטארט אפ.

מאייר מביאה לתפקיד גם ידע נרחב על הפיכת המוצרים לפשוטים וידידותיים למשתמש. זו היתה המורשת של יאהו, אולם בשנים האחרונות היא הלכה לאיבוד בעמוד הבית המבולגן שלה. מאייר ידועה בגישתה הבלתי מתפשרת לממשק משתמש פשוט ואפקטיבי, עד לרמה שבה חלק מעובדיה לשעבר הגדירו זאת כ"אובססיה".

המקים-שותף של יאהו, דייויד פילו, אמר ל"טיימס" כי החברה "צריכה לחזור לבסיס". בהודעה ששיחרר, הוא קרא למאייר "אחד האסטרטגים הטכנולוגיים המלהיבים ביותר בעמק הסיליקון".

בהודעה היחידה ששיחרר הדירקטוריון, שיבח היו"ר פרד אמורוסו את מאייר וטען כי "הרקורד המוכח שלה בטכנולוגיה, עיצוב ותכנון מוצרים" הופך אותה למנהיגה הנכונה של יאהו בזמנים הללו של הזדמנויות עצומות.

על הנייר, מנהיג כריזמטי שמגיע מחברה שאחראית במידה רבה לנפילתה של יאהו נראה בדיוק כמו מה שחלוצת החיפושים צריכה. אך ההצלחה שלה כעת תהיה תלויה לא רק במה שהיא עשתה בעבר בחברה המצליחה ביותר באינטרנט, אלא במה שתוכל לעשות כעת בחברה הכי פחות מצליחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן