חוקרי נאס"א גילו מאות כוכבי לכת חדשים מחוץ למערכת השמש; צפו בתמונות המדהימות

במערכת השמש שלנו, כדור הארץ הוא הכוכב היחיד אשר מאפשר תנאים להיווצרותם של חיים. אך חוקרי נאס"א לא מסתפקים בלנסות ולהבין לעומק את מציאות החיים על פניו של מאדים או את הרכבם הגיאולוגי של הירחים המקיפים את כוכב שבתאי, אלא ממשיכים לחקור במרץ ולנסות לפענח את היקום המקיף אותנו – גם מחוץ למערכת השמש שלנו.

לשם כך מינתה סוכנות החלל האמריקאית צוות מיוחד המכונה "צוות קפלר", או בשפה הרשמית פחות: "ציידי הכוכבים". מטרתם של החוקרים החברים בצוות המיוחד הזה היא לגלות ולמפות כמה שיותר גופים שמימיים, ולחלק אותם על פי ההגדרות המקובלות בין כוכבי לכת לבין כוכבים נייחים (כוכבי לכת קטנים יותר ונעים במסלולים קבועים סביב כוכבים נייחים), לתאר את מערכות השמש השונות וגם לתור אחר כוכבים שאר ייתכן ומאפשרים את התנאים הדרושים להימצאותם של מים זורמים – ולכן, אולי גם להתפתחותם של חיים.

השבוע פרסמה נאס"א הודעה מיוחדת, לפיה עד כה הצליחו חברי הצוות למפות כבר 715 כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש שלנו – אשר נעים סביב 305 כוכבים נייחים. אחד הגילויים המעניינים היא העובדה כי 90% מהכוכבים החדשים קטנים מגודלו של כוכב הלכת נפטון. עד עתה, מרבית כוכבי הלכת אשר התגלו מחוץ למערכת השמש היו כוכבי ענק גדולים במיוחד – אך גילויים של כוכבי לכת קטנים יותר, אשר מתקרבים בגודלם לגודלו של כדור הארץ, עשויה להגדיל את הסבירות להיווצרות תנאים המאפשרים חיים על כדורים אלו.

"צוות קפלר ממשיכים להדהים ולרגש אותנו עם תוצאות 'ציד הכוכבים' שלהם" אמר בהודעה ג'ון גראנספלד, בכיר בסוכנות. ג'ייסון ראוו, בכיר נוסף בארגון אמר בהודעה כי "ככל שאנו חוקרים יותר – כך אנו מגלים יותר מאפיינים אשר מזכירים לנו את כדור הארץ".

אם כן, לא ברור האם הגילויים החדשים יובילו את האדם למציאת כוכב לכת, מרוחק או קרוב, אשר יאפשר חיים על פני הקרקע. דבר אחד בטוח – תהליך ה"ציד" של חוקרי נאס"א מספק שורה של צילומים מרהיבים, אשר נשלחים לכדור הארץ מהטלסקופים המתקדמים אשר מפעילה סוכנות החלל האמריקאית.

כל הצילומים: נאס"א

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן