חוששים לקנות בגדים באינטרנט? כעת תוכלו למדוד אותם מהבית

חוקרים בריטיים המציאו לאחרונה מכשיר סריקה חדש, אשר מחשב מידות מדויקות של מבנה הגוף ועשוי להגביר בעתיד את רכישת הבגדים באינטרנט.

רוכשים רבים נשארים כעוסים בעקבות הזמנת בגדים מקוונת משום שלעתים קרובות מתבררים אלה כלא מתאימים מבחינת המידה. יש הטוענים כי לעולם לא יהיה תחליף למדידה בחנות; החוסר באחת כזו הוא אחד מהגורמים לכך שהקנייה המקוונות אינה זוכה לפריחה כשמדובר בבגדים, כפי שמדובר במוסיקה, ספרים או מכשירי אלקטרוניקה. בארצות הברית, למשל, רק 14% מהקניות באינטרנט כוונו ללבוש.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

הסורק החדש פותח בידי מכללת לונדון לאופנה, חוקרי הדמיית וידאו מאוניברסיטת סארי וחברת Bodymetrics, אשר פיתחה כבר סורקים המשתמשים בחיישני תנועה. חברות מסוימות מציעות כבר היום סורק ביתי העושה שימוש במצלמת אינטרנט, אולם המפתחים סבורים כי המערכת הבריטית החדשה מסוגלת "למדוד" בפירוט חסר תקדים.

נו, מתאים? בקרוב תוכלו לדעת | צילום: רם גולני

פיליפ דלמור ממכללת לונדון לאופנה מעריך כי 30% עד 60% מהבגדים שנקנו באינטרנט הוחזרו בסופו של דבר לחנויות: "באינטרנט נפוץ כי הרוכשים מזמינים שניים או שלושה גדלים שונים של אותו פריט לבוש, משום שאינם בטוחים איזה מהם יתאים להם בצורה הטובה ביותר", אמר.

באמצעות המערכת החדשה, יכול הרוכש לציין תחילה את גובהו כנקודת מוצא, ואז להעלות תמונת גוף מלאה אחת באמצעות מצלמת אינטרנט או סמארטפון, אשר באמצעותה נבנית תמונה תלת מימדית פרופורציונית המחשבת את המידות הרצויות.

מידע זה, בשילוב עם מידע שמתקבל מרשתות קמעונאיות, יסייע למערכת להתגבר על בעיית קביעת המידות אשר משתנות מחנות אחת לשנייה. הטכנולוגיה מתבססת על עבודה קודמת של אוניברסיטת סארי ששימשה ליצירת דמויות אנימציה במשחקי מחשב.

אדריאן הילטון, ממפתחי הטכנולוגיה באוניברסיטה, אמר כי בעוד חלקם של הקונים נהנה עדיין מחוויית המדידה בחנויות, עבור חלק אחר יתקבל השיפור באמינות בברכה. "עבור השוק הגברי, אני חושב שאנחנו כבר שם", אמר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן