חוששים מחדירה לפרטיות? כך תמחקו את עצמכם מהאינטרנט

אתר חדש שעלה לאוויר לפני כשבוע תחת השם JustDelete.me מעוניין להחזיר למשתמשים את אחד מהאלמנטים שאבדו להם ממזמן במרחב הווירטואלי – הפרטיות והמידע. כך, במידה והמשתמשים מעוניינים להעלם מעל פני הרשת, כל מה שהם צריכים לעשות הוא להכנס לאתר ולהתחיל לטשטש את העקבות הוירטואלים שלהם, וכמובן להבין איזה אתרים ושירותים מעוניינים לשמור את המידע שלהם לעד.

יורדים מהרשת

אחת מהבעיות הקשות והמדוברות ביותר הקיימות כיום באינטרנט היא הפרטיות של המשתמשים. בעוד שמשתמשים רבים החלו להבין כי עליהם להצניע את המידע אותו משתפים עם משתמשים מכל רחבי העולם, משתמשים רבים וצעירים אינם מבינים שהתמונות, הסטטוסים והסרטונים שמפרסמים לחבריהם עלולים להגיע אל מאגרי מידע שונים ומגוונים – ואין לאף אחד מאיתנו מושג איזה מידע האתרים השונים שומרים עלינו.

זאת כלומר, עד עכשיו. רוב לואיס, מפתח בריטי שבחן ציוצים ותלונות של משתמשים ברשת בכל הנוגע לקושי המעורב במחיקת חשבון סקייפ, נטפליקס ושאר שירותים נפוצים, החליט להקים את אתר JustDelete.me.


צילום מסך

בפועל, מדובר באסופה של קישורים המונה נכון להיום למעלה מ-100 אתרים ושירותים שונים, כאשר לצד כל אחד מהם מוצג תהליך אותו המשתמש יתבקש לעבור במידה ואכן מעוניין למחוק את המידע שלו.

האתרים מדורגים על פי רמת הקושי של המחיקה, החל מ"קל" ועד "בלתי אפשרי", כך שהמשתמשים יוכלו לדעת למה לצפות בתהליך המחיקה. חשוב להבהיר כי לא מדובר בתהליך אוטומטי בכלל, ובמידה ואתם אכן מעוניינים להתחיל למחוק את עצמכם יהיה עליכם לעסוק בעבודת כפיים מאומצת, ארוכה ולעיתים מתישה, הכוללת מגוון תהליכים החל מלחיצה על כפתור, דרך שליחת אימייל מפורט מדוע אינכם מעוניינים להיות חלק מהשירות ועד קבלה שאתרים מסויימים לא יסכימו להסיר אתכם לעד.

הכינו את המחקים

ברשימת האתרים והשירותים תוכלו למצוא שמות מוכרים ופופולאריים כגון פייסבוק, פורסקוור, דרופבוקס, טוויטר, Vimeo, סקייפ, Path, ואפילו אאוטלוק ו-iTunes לצד עשרות שמות נוספים, כאשר צבעי המתאר של הקופסה בהם מופיעים מעידים על רמת הקושי של תהליך המחיקה.

כך לדוגמה הופתענו לגלות שאתר פייפאל מוגדר כ"קל" וכל מה שיהיה עליכם לעשות הוא ללחוץ על כפתור סגירת החשבון, בעוד שפינטרסט מקוטלג תחת הקטגוריה "בלתי אפשרי", כך שבעוד שהמשתמשים יכולים לסגור את החשבון שלהם – כל התמונות והמדיה ששיתפו ישארו חיים ברשת, גם בלעדיהם.

לצד היתרון הברור במחיקת המידע שלנו ממגוון אתרים, JustDelete.me הוא למעשה כלי מאוד חשוב הנועד לשמש כסוג של שירות לציבור, ומציג לנו מבעוד מועד אתרים בעייתים שישמרו את המידע שלנו גם במידה ולא נהיה מעוניינים בכך.

צילום: רויטרס

בין האתרים הללו המופיעים תחת קטגוריית "בלתי אפשרי" ניתן למצוא את חברת האחסון והדומיינים GoDaddy, שלא תאפשר לכם להפטר מהמידע שלכם בקלות, את שירות התזכורות Evernote, שלמעשה אינו מאפשר מחיקה של החשבון או מחיקה של המידע המאוחסן בו ואפילו את אתר המשחקים Steam, שיציע למשתמשים להפסיק להשתמש בחשבון, שעם הזמן יהפוך לבלתי פעיל במידה ואין בו משחקים.

לואיס מסביר כי מדובר ברשימה שעתידה להתרחב ולגדול בעזרתם האדיבה של המשתמשים עצמם, כך שבמידה ואתם מעוניינים להוסיף שירות חדש, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לשלוח מייל עם הפרטים המבוקשים הכוללים את שם האתר, וכיצד – אם בכלל – ניתן להסיר את המידע של המשתמש ממנו.

בשורה התחתונה, גם אם אינכם חוששים מפרטיות – אנו ממליצים לכם לבצע סריקה קצרה של האתרים המופיעים ברשימתו של לואיס, ולו רק כדי להבין מדוע כדאי לכם להתחיל לחשוב שוב על שמירת הפרטיות שלכם ברשת, גם באתרים שאינם מוגדרים כחברתיים במיוחד.

לידיעה המקורית באתר גיקטיים

עוד בגיקטיים:

ירון קרני מגייס 30 מיליון דולר לקרן חדשה – Maverick Ventures

יוזמה חדשה: מיליון ליש"ט תמורת העברת מטה החברה ללונדון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן