חיים גבריאלי: "עדים לניסיון קשה ליצור כאוס ולהשתלט על החברה"

"יש ניסיון ליצור כאוס בחברה ולהשתלט על הנכסים האיכותיים של אי.די.בי פתוח" – כך אמר אתמול מנכ"ל אי.די.בי חיים גבריאלי באסיפת מחזיקי איגרות החוב של החברה שנערכה בתל אביב.

האסיפה, שבה התבקשו המחזיקים להסמיך את הנציגות לפעול בשמם, מגיעה לאחר ימים מתוחים, בהם דווח כי נציגות אי.די.בי פתוח שוקלת לאחד כוחות עם מחזיקי האג"ח של החברה האם אי.די.בי אחזקות, בניסיון להציג עמדה מאוחדת מול ההנהלה. מחזיקי איגרות החוב של אי.די.בי, הנמצאת בשליטתו של נוחי דנקנר, מטילים ספק ביכולתה של החברה לעמוד בהתחייבויותיה בטווח הזמן הבינוני.

"שורת הפעולות האגרסיביות של הנציגות מעלה חשש כבד לאינטרסים זרים שלא לטובת החברה ומתוך מניעים פסולים", אמר גבריאלי באסיפה. לדברי גבריאלי, לאי.די.בי פתוח יש מקורות נזילים שמספיקים לעמידה בכל התחייבויותיה עד לרבעון הראשון של 2014. המנכ"ל הוסיף כי "לחברה יש שורה ארוכה של נכסים איכותיים, שערכם הכלכלי גדול משמעותית מסך כל חובותיה".

המשנה למנכ"ל שוני אלבק המשיך את דבריו של גבריאלי, ואמר כי הנציגות פועלת "בחוסר שקיפות מוחלט". אלבק ביקש ממחזיקי האג"ח "לחשוב טוב" לפני שהם משחררים סמכויות ללא תוכנית פעולה וללא פיקוח ובקרה, לדבריו.

בתום האסיפה נקבע כי ההצבעה על הסמכת נציגות האג"ח בשם המחזיקים תתקיים בשבוע הבא.

"החברה חדלת פירעון"

על אף טענותיה של אי.די.בי כי ברשותה די מקורות נזילים, סקירה שהוכנה על ידי חברת הייעוץ TASC והוצגה באסיפה מעלה כי החברה חדלת פירעון. TASC בחנה את מצבה של אי.די.בי וקבעה כי החברה צפויה להפר את התחייבויותיה בכל תרחיש אפשרי. על פי תרחיש הבסיס שהציגה חברת הייעוץ, כבר ברבעון הראשון של שנת 2014 צפויה אי.די.בי פתוח להיכנס למצב של אי יכולת פירעון פיננסית.

"כל הניסיונות להידבר עם החברה לא צלחו", אמר לפורבס שלומי שפר, דובר בית ההשקעות פסגות, שהינו חלק מנציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח. "לאחר כל הניסיונות שלנו להגיע עם החברה להסכם לא קיבלנו אפילו הצעה אחת, לא ראינו נכונות לשתף פעולה וכעת הנציגות בוחנת את כל הפעולות האפשריות: או שנגיע להסכם עם החברה, או שנמשיך במו"מ עם נציגות אי.די.בי אחזקות או שנפנה לבית המשפט".

חיים גבריאל | צילום: יריב כץ

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן