חיל החיפוש: גוגל תשקיע בפיתוח מזל"טים למעקב אחר פושעים

גוגל תתרום לקרן חיות הבר העולמית 5 מיליון דולר למימון מערכות מידע ומזל"טים שיסייעו לתפוס כנופיות, אשר צדות שלא כחוק מיני חיות שנמצאים בסכנת הכחדה, כגון נמרים, פילים וקרנפים.

על פי הקרן, הגידול בביקוש לאיברים של חיות הנמצאות בסכנת הכחדה, בשילוב עם סיכוי נמוך לתפוס את הציידים, יצר שוק שחור של ציד בלתי חוקי, בשווי של 10 מיליארד דולר.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

המטרה של גוגל במענק זה היא לאפשר לקרן ליצור מערכת חכמה משולבת, הכוללת מזל"טים אוויריים, מעקב DNA ושיפור התקשורת עם רשויות אכיפת החוק, במטרה להפוך את הזיהוי המהיר והיירוט של כנופיות הפשע העומדות מאחורי ציד חיות בסכנת הכחדה – לקל יותר.

ציידים, היזהרו. מנוע החיפוש הגדול צופה בכם | צילום: רויטרס

"אנו עומדים בפני משבר ציד בלתי חוקי חסר תקדים", הצהיר נשיא ומנכ"ל הקרן, קרטר רוברטס. "ההרג כל הזמן עולה. אנו זקוקים לפתרונות מתוחכמים כמו של האויבים העומדים בפנינו. מערכות אלו תהוונה נקודת ציון משמעותית במאבק נגד הפשעים הקשורים לחיות הבר".

פרויקטים אחרים הממומנים על ידי גוגל כוללים חיישנים המתריעים כאשר צינורות מים נקיים אינם מתוחזקים כראוי, מתן הזדמנויות לחינוך טוב יותר לתלמידים מבתים בעלי הכנסה נמוכה, ומענקים למכון ג'ינה דייוויס העוסק בהטיה מגדרית בתקשורת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן