חמוד? לא כ"כ: הכירו את ספוט – הרובוט החדש והקטן (יותר) של גוגל

גוגל חוזרת ובאמתחתה עוד רובוט צבאי מבית בוסטון דינמיק, רק שהפעם מראה הרובוט לא יגרום לכם לסיוטים כמו קודמיו, אשר יכלו להתחמק מיוסיין בולט בהליכה ולהשליך בלוקים כבדים למרחקים גדולים. הרובוט האחרון נקרא ספוט והוא סוג של גור ליד ה-ביגדוג הגדול והמאיים. בוסטון דינמיקס הציגו אותו לראשונה אתמול בווידאו ביוטיוב.

הוא מעוצב כך שיוכל לנוע בפנים ובחוץ, באמצעות חיישנים שיעזרו לו להתמודד עם שטחים קשים לניווט. בווידאו, הרובוט בעל ארבעת הרגליים מתמודד עם ירידה במדרגות, בגבעות תלולות זרועות בערמות של פסולת, הרים מושלגים ומגרש חניה קפוא.

אי אפשר להגיד שהוא חמוד במיוחד, אם רובוט הביגדוג לא היה קיים, כנראה שספוט היה נראה די סיוטי, אך עדיין הוא חמוד כמו שרובוט השוקל 72 קילו ומונע ע"י מערכת הידרואלית של מתכת ומנועים יכול להיות.

במהלך הווידאו, ספוט חוטף מספר מכות בכדי להציג את היכולות שלו להתאושש ולהמשיך מבלי ליפול. הוא יורד במהירות בכדי לשמור על שיווי משקלו ודומה כל כך לכלב אמיתי עד שאנו כמעט מצפים ממנו לנשוך את תוקפיו.

גוגל עדיין לא סיפרה, או אפילו רמזה מה בכוונתה לעשות עם הרובוטים מעבר ליישומים הצבאיים שלהם. ניתן רק לשער כי הם יהיו בעלי ערך רב עבור קידום האינטליגנציה המלאכותית או שיפור הטכנולוגיה הלבישה. לעת עתה, ספוט הוא סימן לכך שגוגל היא פורצת הדרך של זמננו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן