חשד לנסיון פיגוע בבת ים: "פתחתי את התיק וראיתי בתוכו סיר לחץ"

חשד לנסיון פיגוע: פיצוץ אירע היום (א') בשעות הצהריים באוטובוס ריק בבת ים, לאחר שהנהג פינה את הנוסעים אחרי שאחת מהם הבחינה בחפץ החשוד. על פי המשטרה מדובר היה במטען בגודל בינוני שהונח בתוך תיק בחלקו האחורי של האוטובוס. עד ראייה שפתח את התיק אמר כי ראה בתוכו סיר לחץ שחור שחוטים אדומים משתלשלים ממנו.

הנוסעת שאיתרה את החפץ במהלך הנסיעה בקו 240 (מבני ברק לבית הקברות בבת ים) של חברת דן הזהירה את הנהג מיכאל יוגור, שעצר הנהג את האוטובוס בצד הדרך וניגש לבחון את התיק. משהבין כי התיק אינו שייך לאיש מהנוסעים הורה הנהג לכל הנוסעים לרדת מהאוטובוס ומיהר להזעיק למקום את שוטרי מרחב איילון.

מספר שניות לאחר פינוי הנוסעים, כאשר עלה חבלן המשטרה לאוטובוס על מנת לנטרל את המטען, אירע הפיצוץ. למקום הוזעקו צוותי מד"א שהעניקו טיפול לחבלן שנפצע קל ופונה לבית החולים וולפסון בחולון. במשטרה בודקים את נסיבות האירוע, אולם אמרו כי החשד העיקרי הוא שמדובר באירוע על רקע לאומני.

האוטובוס בו התפוצץ המטען | צילום: רויטרס

בעקבות האירוע קיים מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הערכת מצב "והנחה את ראש אג"מ להגביר את נוכחות השוטרים והעירנות בריכוזי קהל בכל רחבי הארץ", כך לפי דובר המשטרה. דנינו עצמו אמר כי "האירוע בבת ים ממחיש כי איום הטרור נמצא ברקע בעיקר בימים אלו של נסיון לקדם את המשא ומתן המדיני".

קובי אבסטודי, חובש באיחוד הצלה, סיפר לדה פוסט: "התקבלה אצלנו קריאה לאירוע פח"ע. כונן הגיע למקום ראשון יחד עם חבלן משטרה. אחד האזרחים שהיה באוטובוס זיהה את התיק, פתחו אותו וראו שיש בו חוטים. פינו את האוטובוס לפני שהגיע לחבלן".

"החבלן היה עם חליפה. הוא אפילו לא נגע במטען ונפגע מההדף. הוא סובל מפגיעות של ההדף ומצבו מוגדר קל", סיפר אבסטודי. "חצי בת ים שמעה את הפיצוץ. זה היה פיצוץ עז. אין נפגעים בנס גדול. נמנע אסון בעניין של שניות".

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן