חשופים על ההגה: האקרים כיבו מרחוק מנוע של רכב בזמן נסיעה

צוות האקרים מחברת אינטל גילה לאחרונה כי מכוניות מודרניות המבוססות על מערכות הפעלה ממוחשבות חשופות לבאגים קטלניים. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, הצוות הפועל באזור החוף המערבי של ארה"ב גילה כי עשרות שבבים ממוחשבים הנמצאים בתוך המכוניות ומערכות התקשורת האלקטרוניות של הרכבים הופכים אותם לפגיעים לפריצות של האקרים, פושעים ווירוסים שעלולים לסכן את חייהם של הנהגים והנוסעים.

החוקרים גילו כי שיטת ההדבקה של מכוניות בווירוסים היא קלה למדי. כל מה שהאקר צריך הוא תקליטור פשוט אחד. כשהנהג מנסה להפעיל את התקליטור הוא מעביר את הווירוס אל המערכות הפנימיות במכוניתו. הכניסה לרדיו במכונית מאפשרת לווירוס גישה למערכות המתקדמות שלה וכך הופכות אותן לפגיעות לנזקיו.

עשרות שבבים ומערכות תקשורת חשופות לוירוס הקטלני | צילום: ingimage/ASAP

החוקרים הגדירו את פגיעת הווירוס כ"השמדה עצמית" של הרכב, זאת לאחר שבאחד המקרים בו נדבקו מערכות המכונית בווירוס הקטלני, הופיע על לוח המחוונים טיימר והחלה ספירה לאחור. כשטיימר הגיע ל-0 נכבו אורות המכונית, דלתותיה ננעלו והמנוע נדם. בנוסף, ההאקרים ששלטו ובוירוס יכלו להפעיל את הבלמים כרצונם.

אולם הוירוס הקטלני יכול גם לשמש האקרים לצרכים מעודנים יותר. לדוגמה, החוקרים טוענים כי באמצעות שיטת ההדבקה ניתן לצותת לשיחות המתנהלות בתוך המכונית, מה שעשוי לשמש בעיקר לריגול תעשייתי או ממשלתי.

צוות החוקרים פרסם את מסקנותיו בשני מאמרים בהם מצויינות דרכים נוספות בהן ניתן להדביק את המכוניות המודרניות בווירוסים, ביניהן שימוש בטכנולוגיית בלוטות' ורשתות תקשורת אלחוטיות המשמשות לעיתים קרובות את הנוכחים ברכב לצרכי בידור בעת הנסיעה.

כתבות נוספות באותו נושא:

צפו בווידיאו: האקרים גונבים ב.מ.וו בפחות משלוש דקות

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן