חשיפה ראשונה: הטאבלט החדש של גוגל מסתער על האייפד

שמועות עקשניות בבלוגוספירה הטכנולוגית, בעיקר בבלוג המשפיע גיזמודו, משוכנעות שגוגל תשיק את הטאבלט הזעיר (7 אינץ' – כ- 17 ס"מ) החדש שלה, עוד במהלך ועידת המפתחים שלה, I/O שתיפתח מחר. גולת הכותרת לפי הדיווחים: הטאבלט, שנבנה ע"י אסוס, יתחיל להימכר ב-199$ ל-8 מגה בייט זיכרון, ו- 249$ לגירסת ה-16 מגה.

טווח מחירים זה כבר נחרש ע"י הקינדל פייר של אמאזון, כך שאין פה חידוש מוחלט בתחום. אך הגם שהמכשיר נרשם כהצלחה עבור אמאזון, הוא לא הצליח – בשל מגבלותיו הטכניות – לנגוס באי-איזה נתח מהעוגה של אפל. גם מערכת ההפעלה שלו – גירסה לא סטנדרטית של האנדרואיד – הקשתה על מפתחים לייצר אפליציות עבורו. 

ובל נשכח את טאבלט הסרפס המתקרב של ווינדוז; אלא שזה צפוי להימכר באותו טווח מחירים של האייפד, כך שאלא אם כן יגלו המשתמשים כי היא עולה עליו ביכולותיו הבסיסיות בהרבה – לא יוכל הסרפס להוות לאייפד אתגר שיווקי רציני.

גוגל על טאבלט. בקרוב תחרות | צילום: רויטרס

אבל הטאבלט של גוגל, בהתחשב בהבטחתו של היו"ר אריק שמידט כי הוא רץ היטב, כן יוכל להיות האתגר הראשון של האייפד. ולא רק זה, הוא גם מגיע בתקופה בה טאבלטים מצויים במוקד העניין של כולם בטכנולוגיה – מספקי שבבים ויצרני חומרה דרך מפתחי אפליקציות ומשווקים ועד מפרסמים ומו"לים – כולם מקווים להרוויח מאותו מכשיר אינטרנטי נייד המשמש בידיהם בד חלק להתחרות, ואף לעקוף איתו, את הטלוויזיה והמגזינים. וזה למה גוגל יכולה באמת לעשות את זה הפעם:

1. הוא זול. להיות זול זה לא מספיק כדי לגרום לאנשים לצאת ולקנות אותך בכמויות משמעותיות. אבל במחיר כזה, של 199$, הוא אפילו לא צריך להיות טוב כמו האייפד. תחשבו על זה כמו על הטרנזיסטור בשנות ה-50: הוא נגס ברדיו לא כי הוא הציע כל מה שהרדיו "המלא" הציע, אלא כי הוא מיקד וסיפק לאנשים מה שהם רצו והיו צריכים תמורת פחות כסף.

2. המחיר הנמוך ימשוך עוד ועוד מפתחים. אם מספיק מכובד הוא להעלות את המכירות בזכות מחיר נמוך, זה הופך לפתע את האנדרואיד לפלטפורמה מושכת למפתחים: אחד היתרונות הגדולים של האייפד הוא שאפל שולטת במערכת ההפעלה כך שהמפתחים לא צריכים לכתוב מחדש אפליקציות לכל מכשיר שמריץ גירסאות שונות.

אנדרואיד היא כה מפוצלת שהפיתוח עבורה הפוך עול למפתחים שהיו צריכים לייצר כמה גרסאות לכל אפליקציה, שירוצו על מכשירים המופעלים על גרסאות שונות של האנדרואיד. מכשיר יחיד כזה, שיימכר במיליונים – גם אם מדובר במטרה קשה מאוד להשגה בכל קנה מידה – להיט כזה ייצור איתו את הסטדנרט של מערכת ההפעלה, אשר יהפוך למאסט עבור המפתחים.

כמובן, גם יש לא מעט סיבות לצפות לכישלון גורף של המכשיר החדש, שאפילו השקתו עצמה איננה בטוחה. לגוגל רקע בעייתי בהשקות חומרה, עוד מימי הנקסוס סמארטפון, ועל מערכת האנדרואיד מוטל עוד לשכנע מפתחים רבים שסקפטיים לגביה.

מעבר לזאת, ברור שאפל מחזיקה כמה קלפי-תמחור בשרוולה, ותוכל להוזיל את הטאבלט שלה. בהתחשב במיתוגה החזק ובבקרת האיכות הקפדנית שלה, היא אפילו לא צריכה להשוות את מחירה לזה של גוגל; הנחה קלה לכיוון ה-199$ תוכל להשאיר במחסנים את כל הטאבלטים הפחות הטובים שנמכרים במחיר זה.

חוץ מכל אלה, טרם ידוע אילו פיצ'רים נכללים בטאבלט החדש, וזהותם של אלה עשויה לזהות את המכשיר כמתחרה של הקינדל פייר (אם יתברר כי הפיצ'רים קרובים), וכך האייפד יישאר ברמות הדומיננטיות שלו גם במחיר הנוכחי.

איף שלא יהיה, ברור שמתישהו יבוא היום בוא אפל תצטרך להתמודד עם האתגר הרציני הראשון למכשיר שרוב הצלחתה העתידית תלויה בו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן