חשש מעיסקה של סמסונג עם ה-FBI; "המכשירים אינם בטוחים"

סמסונג קרובה לחתום על עסקה למכירת מכשירי גלקסי למשרד לחקירות הפדרלי בארה"ב, ה-FBI – כך מדווחים מקורות המקורבים לנושא. העסקה תהווה חיזוק משמעותי עבור סמסונג, אשר מנסה יותר ויותר לספק את הצרכים של סוכנויות ממשלתיות, נישה הנשלטת כיום על ידי בלקברי.

ה-FBI, עם יותר מ-35 אלף עובדים, משתמשת כיום בעיקר במכשירי בלקברי. לא ברור אם הסוכנות מתכננת להחליף את כל מכשירי הבלקברי בדגמי גלקסי, או שתשתמש בחומרה משתי החברות. מדוברות ה-FBI סרבו להגיב בעניין.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

העסקה הקרובה פורסמה לראשונה בוול סטריט ג'ורנל, שדיווח גם כי סמסונג קרובה לחתימת הסכם דומה בסדר גודל קטן יותר עם הצי האמריקאי. נציגיה של בלקברי וסמסונג סרבו להגיב. בלקברי הדגישה עם זאת, כי היא רואה במערכת ההפעלה שלה את הטובה ביותר בשוק במונחים של תכונות אבטחה. "האבטחה של מכשירים ניידים חשובה כיום יותר מאי פעם", טען היועץ המשפטי של בלקברי, סטיב זיפרשטיין.

במהלך חודש מאי החליף הפנטגון את המכשירים של סמסונג בקו חדש של מכשירים מבית בלקברי, המופעלים על ידי מערכת ההפעלה BB10. אולם סמסונג ממשיכה לנסות ולשכנע את הסוכנויות הממשלתיות כי מכשירי הגלקסי שלה יכולים לענות על צרכי האבטחה המחמירים שלהם. החברה הדרום הקוריאנית מקווה כי העסקה הקרובה עם ה-FBI תסייע לה להגביר את המכירות ללקוחות בעלי צרכי אבטחה חשובים, כולל בנקים ומשרדי עורכי דין.

צילום: רויטרס

אולם כמה אנליסטים נותרו סקפטיים לגבי השאלה האם מערכת ההפעלה אנדרואיד יכולה לעמוד בכל דרישות האבטחה של לקוחות מעין אלה, וציינו כי ה-FBI כבר מצא כמה נקודות תורפה בפלטפורמה.

"מערכת ההפעלה אנדרואיד לא מאובטחת כראוי", טוען רוב אנדרלה, אנליסט ראשי בקבוצת אנדרלה, "זה לא שסמסונג לא רוצה – זה שהם לא הבעלים של מערכת ההפעלה, כך שהם לא יכולים", הוא אומר. "אם אתה הולך למכור משהו לממשלה, אתה צריך להיות מסוגל לספק פתרון מאובטח, ואנדרואיד עדיין לא מסוגלת".

המהלך האפשרי של ה-FBI מעורר דאגה בקרב חוגים פוליטיים בארצות הברית. נציגה של טקסס בבית הנבחרים האמריקאי, קני מרצ'נט, כתב ל-FBI כי הוא מאמין שהסוכנות צריכה להשתמש במכשירים ניידים שאינם מסתמכים על טכנולוגיות שונות אשר עלולות ליצור פרצות אבטחה. "אני מודאג מכך שגישה זו עשויה להיות בסופו של דבר יקרה יותר מחלופות אחרות", אמר מרצ'נט לרויטרס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן