חתמי פייסבוק: עשינו הכל לפי הספר, נאסד"ק אשם

הנפקת פייסבוק נתפשת, בקרב רוב ציבור המשקיעים, כאסון. אפילו יו"ר מורגן סטנלי, הבנק שהופקד על העברתה לידי הציבור, יצא מאוכזב: ג'יימס גורמן, יו"ר החברה והחתם המוביל בלקיחתה של פייסבוק אל ציבור המשקיעים, התייחס לפרשייה העגומה בישיבת תכנון שבועית. בתור החברה המפקדת על ההנפקה המצופה ביותר בהיסטוריה, אמורים היו לחגוג שם. במקום זה, גורמן יורד להגנה.

גורמן טען בפני העובדים כי הבנק "עבד 100% לפי הכללים", וכי "ספקולציות על פעילות נבזית" אינן אלא בדיות. מורגן סנטלי חתכה את תחזיותיה להמשך צמיחת ההכנסות של פייסבוק במהלך הסיבוב הבורסאי שלה; אם המידע הזה נחלק מבעוד מועד עם משקיעים מסוימים – אלו עלולות להיות חדשות נוראיות עבור מורגן סטנלי. 

גורמן אישר מגעים עם הרגולטורים בנוגע להאשמות כי חלקה מידע מוקדם לגבי מניית פייסבוק עם כמה לקוחות בטרם ההנפקה; מניות פייסבוק, למי שהספיק לשכוח, איבדו כבר כרבע מערכן מאז ההנפקה, ונסחרות כעת בסביבות ה-28 דולר. 

גם משקיעי מורגן סטנלי עצמו שקועים בתסבוכת ההנפקה, כשמניותיו צללו ב-23% במהלך חודש מאי ובלמעלה מ-12% מאז תחילת השנה, והן נסחרות כעת ב-13.26$. זאת, כשבינתיים המתחרים גולדמן-זאקס עלו 5% מתחילת השנה – בזמן שכולם חשבו שהיא אכלה אותה כשהיא פספסה את הובלת ההנפקה של פייסבוק.

אבל יש התולים את שיבושי ההשקה בתקלות טכניות, באדיבות נסדא"ק: ביום ההנפקה, העברת הידיים של המניות עוכבה בכמחצית השעה. גם גורמן נמנה עם המאשימים האלה. הוא הוסיף באותה פגישה כי כי תוצאות הסוגיה היו "בלבול ואי-סדר חסרי תקדים". והוא לא היחיד – בוועידה של אתר All Things Digital, ראש אגף מחקר טכנולוגי עולמי לשעבר בחברה מארי מיקר, אנאליסטית-טק ידועה הפועלת כיום בקרן ההון קליינר-פרקינס-קולפילד-אנד-באיירס, פסקה אף היא – "התקלות הטכניות ביום ההנפקה הבהילו את השוק". 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן