טבע דיווחה על עלייה של 6% ברווח התפעולי ל-1.4 מיליארד דולר

חברת טבע פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. על פי הדוח הרווח הנקי שלה עמד על 1.1 מיליארד דולר, כ-1.03 דולר למניה. זאת לעומת רווח נקי של 916 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2011. החברה דיווחה על הכנסות של 5 מיליארד דולר, עלייה של 14% מהתקופה המקבילה אשתקד. 

הרווח התפעולי של טבע הסתכם ב- 1.4 מיליארד דולר(על בסיס non-GAAP), עלייה של 6% בהשוואה ל-1.3 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות החברה ממכירות בארה"ב הסתכמו ב-1.1 מיליארד דולר, גידול של 24% לעומת 863 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2011. 

מכירות קופקסון, הטיפול המוביל בארה"ב ובעולם למחלת הטרשת הנפוצה, עלו ב-%40 ל-
4.32 מיליארד דולר בהשוואה ל-782 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2011.

הכנסות טבע באירופה ברבעון השלישי הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר, עלייה של כ-1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות באירופה ברבעון זה נהנו מהכללת המכירות של חברת Cephalon וכן ממכירות חזקות של כמה מתרופות המקור של טבע, ובראשן ®Copaxone, וזאת בעקבות קבלת זכויות השיווק וההפצה בגינו.

ההכנסות מתרופות גנריות של החברה עלו ב-1% ל-2.5 מליארד דולר. בעקבות תוצאות הרבעון השלישי הודיעה טבע כי תחלק דיוידנד של שקל למניה. 

ג'רמי לוין, מנכ"ל ונשיא טבע | צילום: רויטרס

לאחר פרסום הדוחות אמר מנכ"ל ונשיא טבע ג'רמי לוין: "אנו גם מעודדים
מהתוצאות של המשך הפיתוח של ®Copaxone ו-laquinimod ומרוצים מהאישור של ®Synribo. הצלחות אלו ממחישות את מחויבותנו לספק את אפשרויות הטיפול הטובות ביותר לחולי טרשת נפוצה וחולים אחרים ברחבי העולם."

בעקבות פרסום הדוחות רושמת כעת מניית טבע עלייה של 1.2% במחסר באחד העם. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן