טוויטר, מאחוריך! יזם אמריקאי מקים רשת חברתית בתשלום

לאחר הדיווח של פייסבוק על ירידה ברווחי הרבעון השני של השנה, נראה כי בעולם הטכנולוגיה כבר החלו להבין שהמפרסמים הם לא מקור ההכנסה המשתלם ביותר עבור רשתות חברתיות. כעת לוקח יזם אמריקאי את המסקנה הזאת צעד אחד קדימה ומקים רשת חברתית בתשלום שתמומן על ידי משתמשיה בלבד. 

דלתון קולדוול, יזם סידרתי,העומד מאחורי אפליקציית התמונות picplz אחראי על אחד הפרוייקטים השאפתניים ביותר ברשת. הרעיון להקים רשת חברתית בתשלום שתתחרה בטוויטר התעורר במוחו לאחר שפוסט שכתב בבלוג שלו על החדשנות ברשת הציוצים זכה לתגובות נלהבות רבות. 

מנסה לחולל מהפכה במדיה החברתית, דלתון קולדוול | צילום מסך מתוך join.app.net

קולדוול משתמש במודל הקיק סטארטר, לפיו פרויקט מגייס הון מהמשתמשים הפוטנציאלים שלו. לפני כחודש פרסם היזם הצעה בבלוג שלו שהזמינה אנשים להצטרף לפרויקט בתור משתמשים בתשלום, והציב יעד גיוס ראשוני של חצי מיליון דולר, כשהמחיר הנגבה מכל מצטרף הוא 50 דולר. נכון למועד כתיבת שורות אלה קולדוול כבר הצליח לעבור את היעד שלו בכמעט 100 אלף דולר. המטרה של קולדוול הייתה להגיע ל-10 אלף משתמשים בשלב הגיוס. גם אותה הוא עבר והיג ל-11 אלף.

הרשת החברתית החדשה App.net הושקה כבר בגירסת אלפא, המיועדת למשקיעים ומפתחים בעיקר. הגירסה מכילה גם ערכת מפתחים המאפשרת למתכנתים לפתח אפליקציות על גבי הפלטפורמה החדשה. המודל של הרשת החברתית החדשה דומה לזה של טוויטר.

בפוסט אחר בבלוג שלו פנה קולדוול למנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג והאשים אותו בניסיונות חוזרים לעצור את עבודתו. לדבריו, מעשיו של צוקרברג וצוות אינם מביישים אף חבר במאפיה האיטלקית. אולם, חשוב לציין כי בהתחלה פייסבוק הביעה התעניינות רבה ברעיון של קולדוול אך לאחר שהבינה כי מדובר במוצר מתחרה, היא החלה לנסות להשמידו. 

קולדוול מספר כי הוא וצוות מפתחי האתר השקיעו תשע שנים בפיתוח פלטפורמות ומוצרים חברתיים. המציבה את המשתמשים והמפתחים שלה במקום הראשון, במקום המפרסמים. לדבריו, "רשתות חברתיות המבוססות על הכנסות מפרסום לא עומדות בקנה אחד עם תחומי העניין והרצונות של הגולשים וזה חייב להשתנות".

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן